mer från trädgårdsmässan

Och några bilder till.
Sedan får det nästan räcka.. nä förresten jag ska visa vad jag kom hem med också, men det får bli senare.



Så här ser den genomsnittlige trädgårdsmässbesökaren ut. Kvinna, mitt i livet med pagefrisyr och drömmande blick :) 
Jag kanske ska klippa mig ;)



Snyggaste montern hade Zetas. Den underbaraste handelsträdgården jag vet. Med ovanliga växter och inspiration i massor ligger handelsträdgården inbäddad bland gamla träd och dammar. Dit blir ett besök senare i sommar. De ska visst ha byggt om och det blir spännande att se.

Kungsänglilja, Upplands rutiga landskapsblomma fanns i deras monter. Såna har jag några här hemma i trädgården men de har inte kommit upp än. De flesta blommor på mässan är framdrivna för att vara fint i blom lagom en helg i april. Vilket jobb och vilken planering det måste vara för att få det att klaffa!



Utanför deras monter. Den vitblommande är en prakthäggmispel och det spaljerade är ett äppelträd.



Deras magnolior var fantastiska. Stora exemplar. Inte i min prisklass dock men ack ack ..så tjusiga.



Romantisk vit blomning fanns det ännu mer av. Den här bröllopstårtan är bakad med margueriter, begonier och rosor och en massa annat gott.



En jättecupcake. Den var lika om inte högre än mig.



 -Älskling, känn på doften. Såna ska vi ha när vi gifter oss, kanske den här kvinnan sa.
De uppstammade dvärgsyrenerna var det många mässbesökare som stoppade ner näsan i och sedan såg de lätt vimmelkantiga ut när de gick vidare. Han sa säkert ja!

 


Kommentarer
Postat av: toraviola

Fina bilder som vanligt. Roligt att se en del som jag helt missade. Jag b o r d e ha varit där längre!

2010-04-12 @ 22:25:10
Postat av: Ninna

Åh,vad många dofter!!



Syrenblomning hoppas jag på till studenten:)

2010-04-12 @ 22:58:19
URL: http://persiljeland.blogg.se/
Postat av: Ragnvi

Tack för att du delar med dig av ditt besök på mässan! Jag kommer ju aldrig nånstans...

Jag saknar också Gunnel!!!!

Kramen!

Ragnvi

2010-04-13 @ 07:22:53
URL: http://rankans.blogg.se/
Postat av: AnnaKK

Åh, vad KUL att få se alla dessa foton från mässan!!! Det börjar riktigt klia i fingrarna efter att få ut och greppa en spade eller nåt! :-D



Kaninerna har sovit gott i natt, säger de! (Hoppas de inte sysslade med nånting he-e-elt annat...!? Närå!!!)

2010-04-13 @ 07:31:05
URL: http://handerblandander.blogg.se/
Postat av: ejmis

Otroligt så mycket fint det finns till våra trädgårdar =)

2010-04-13 @ 13:37:42
URL: http://ejmis.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0