några bilder från trädgårdsmässan i Älvsjö

Trädgårdsmässan, kickstart för våren!

Här kommer några bilder från årets mässa. Gunnel var där, från "Gunnels Gröna". Hon är alltid lika bra.
Gunnel jag saknar dig i teven. Dina teveprogram var ren njutning!

De nya trädgårdsprogrammen orkar jag inte ens titta på. Tinas trädgård, den senaste i en rad fjantiga program. Nästan bara inspiration och inga fakta, dåligt med kunskap och så en irriterande musik i bakgrundenhela tiden, tänkt att göra stämning men jag tycker det blir för larvigt. Helst äts det nåt på slutet av programmen också i glada vänners lag.... men ge er!
Gunnel - kom tillbaka!



Några få färgklickar... annars var det förvånandsvärt nedtonade färger. Mest vitt och grönt faktiskt. Lite shabby chic-aktigt... fast utan madonnor detta år.



En till färgklick... rosa, aldrig fel :)
Jag inhandlade faktiskt ett par hubba bubba-färgade foppatofflor. Hubbabubbafoppa... oh my good :). De ska jag ha som trädgårdsskor, blir perfekt! Och rosa gummistövlar.. ja varför inte.




Magnolior, vackraste varelse... mina magnolior (som inte alls är så stora och fina som de på mässan) har bara ludna knoppar, men snart .. snart.
De är vackra till och med när blommorna vissnar och faller till marken som nergråtna servetter.




Julrosor finns det alltid massor av på trädgårdsmässan. En av de få som vill blomma så här tidigt.
Jag vet inte vad som hänt med mina julrosor.. först var de jättefina och blommade som attan, nästa vår blommade de knappt alls och i år.... en enda liten knopp och bladen är borta. Är det någon som äter upp dem? Någon som har någon idé om vad som kan ha hänt?



Något kallt att dricka... växter i behov av beskärning och blåsor i händerna. Jag längtar :)!



I en monter låg det lavendel. Lavendel i massor och hur det doftade! Fullt med folk som pressade sig fram mellan gångerna av stånd men där vid lavendeln stannade alla till! Drog ett djupt andetag och sa: känn, doften - underbart!

Påminner mig om att jag ska odla mer lavendel. Man kan inte ha för mycket! Mina som jag har har klarat den tuffa vintern jättebra och ser såååå fina ut. Gullungar :)



När de här kläderna kom.. för några år sedan, trädgårdskläder för kvinnor med blommor på och gullegull, då sa jag nä det kommer aldrig att gå. Men minsann så fel jag hade. Det var den monter där det var mest med folk. Och de handlade!
Jag börjar också tycka att det inte är en så dum idé (man är väl inte sämre än att man kan ändra sig ;))



Fast jag köpte inget.
Men en grön scarf med rosor på ... tja varför inte :).. om inte annat så för att matcha hubbabubborna.

 


Kommentarer
Postat av: Ingmarie

Ett helt fantastiskt inlägg!!!

Hubbabubbafärgade stövlar med stilfull

sidenscarf i samma nyanser....Herregud kvinna menar du att folk köpte sådana kläder för att ha ute i rabatterna?????Man slutar aldrig förvåna sig...

Tacka vet jag hubbabubbafärgade foppa!

Ska försöka fixa en kamera o då är jag tillbaka i bloggvärlden igen...snart föhoppningsvis!



Kramen från mig

2010-04-12 @ 18:24:02
URL: http://frujacobsen.blogg.se/
Postat av: Izabel

Jag trött blev hon verkligen!



Det var en snygg trädgårdssoffa! var var mässan?

2010-04-12 @ 18:47:30
URL: http://izabel.bloggplatsen.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0