Swedens next top model



En av mina tidigare extrahundar (numera med ett alldeles underbart eget hem, yiehaaaa!) fryser om öronen i vinterkylan! Så kan vi inte ha det. Hon vill ha en mössa som den här gulliga att värma sina nakna staffeöron med. Hela gårkvällen satt jag och försökte klura ut hur mössan var gjord (du ser vad du ställer till med Erica ;)).. nu tror jag att jag har kommit på det... eller iaf en variant på den mössan.  

Wilma får agera modell. Mycket motvilligt men gudars så söt hon är, Swedens next top model without a doubt!
Hoppas bara att storleken passar.. fast den är rätt töjbar och är den lite stor funkar det också tror/hoppas jag.
Jag stickar mössan i akryl så den inte ska vara stickig,  för hon som ska ha den har inte så tjock päls. Tyvärr har jag inte så fina färger hemma.. det blir man tager vad man haver.
Började med en med blå resår först men den blev för stor och passar den till henne... nä det känns inte riktigt rätt. Hon har brun päls hon som ska ha den.
Nästa variant som jag håller på med nu blir med beige mudd och svart och en beige tofs tror jag. Om det nu fungerar.. har inte klurat ut hur hela ska göras än. 



Wilma, du är bara bäst, vad du står ut med! I love you / Matte


Kommentarer
Postat av: Erica med nakna staffeöronhunden

men HAHAAA!!! Du är för go! Love you vet du det?! <3 Du fixar o donar!... Ska bli så spännande.... STOR KRAM!

2010-12-02 @ 16:50:25
URL: http://tindrah.blogg.se/
Postat av: Pysselfarmor

Wilma verkar blänga litet på matte och mena att nu får det väl ändå vara nog!

Så hilma söt hon e'!!!!

puss på nosen.

2010-12-03 @ 00:48:59
URL: http://pysselfarmor.bloggplatsen.se/
Postat av: Ida

fett söt :D

2010-12-03 @ 01:00:23
URL: http://ipeterson.blogg.se/
Postat av: maja

hahaha vad söt! Är det Divs som fryser??? Hur går det med henne? Man fick ju liksom följa henne ett bra tag=) Kram

2010-12-03 @ 08:33:29
Postat av: Cina

Gizmo är också en sån där tacksam provdocka Han står alltid snällt och låter mig fixa när jag syr hans små täcken och sånt.. Kollade länken.. Såg skönt ut med mössa.. Men för en hund med stående öron kanske det är mindre bekvämt!?

Ha det gott

2010-12-03 @ 13:09:31
URL: http://hissen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0