Diva har hittat hem :)

Goda nyheter!
Jag fick ett telefonsamtal från Divas nya matte :D
Den tunga stenen som legat på mina axlar sedan vi lämnade av henne hos Försvarsmakten föll med en duns i golvet!
Det gick inte att hålla tillbaka tårarna när jag fick höra att allt gått jättebra, att Diva ätit, burit skor och sovit... i sängen :) (hihi, jag visste det).
Divas nya familj består av mamma, pappa och två tonårsbarn. Jag hoppas verkligen att det blir ett föralltidhem för henne. Jag tror det blir det.. nya matten lät redan smått förälskad :)
En månad "lånar" de hunden för att se att allt funkar och efter det skrivs hon över till sin familj.

Nu blir det ingen extrahund här (i alla fall inte på väldigt länge för då tror jag Gullegubben skulle flytta ;)). Dessutom behöver jag tid till mig själv och till Wilma. Fast jag saknar redan att inte ha nya hundutmaningar.... så jag funderar på att anmäla mig och Wilma till en lydnadskurs och kanske tävla i lydnadsklass ett... bara för skojs skull. Dessutom ska jag försöka träna upp Wilmas följsamhet... efter att ha levt med en schäfer som hade sådan suverän flockkänsla som Diva .. står jag inte ut med Wilmas lalala. Nä nu ska det bli annan ordning. Hon ska lära sig hålla reda på sin matte - och INTE tvärtom. Wish me luck ;)


Kommentarer
Postat av: sadia

roligt att det har gått så bra :)

2010-01-28 @ 16:59:44
URL: http://sadia.blogg.se/
Postat av: Helena-rutan

:D

Åh, vad roligt!!! :D

Ja passa på att hitta på nåt med Wimla nu. :) Menar, du har ju trots allt en hund kvar, hon flyttade ju inte hon också. :) Men himla kul att det verkar gått bra med Diva-flytten.

Kram

2010-01-28 @ 17:12:44
URL: http://helena-rutan.blogspot.com
Postat av: Maja

Ja lycka till=) å vad skönt att det blev bra för Diva!

2010-01-28 @ 20:54:04
Postat av: Vida

Åh vad härligt att höra. Blir så glad för din och Divas skull!!

2010-01-28 @ 21:30:41
URL: http://adventure-life-vida.blogspot.com/
Postat av: Daniel

Önskar er lycka till! Ni e så duktiga!!

2010-01-29 @ 10:51:51
URL: http://danielfagerholm.webblogg.se/
Postat av: Ingmarie

Lugn i stormen!!!!Om du tittar riktigt noga så har du säkert lockigt hår,o ögonen är ju som stjärnor i natten!!!

Där fick jag att till det bra va?

Så det måste betyda att din mamma hade rätt....



Kramen till dig!

2010-01-29 @ 12:17:29
URL: http://frujacobsen.blogg.se/
Postat av: Anki N

Oh så skönt att Diva funnit ett hem, oh nja har man väl tagit till sig en hund så har man gjort det av kärlek o då ska nog mycket till för att hon får flytta igen. Jaha...lycka till med 1 hund nu då. Man kan ju inte riskera gubben...ler

Go fredag

Kramiz Anki N

2010-01-29 @ 15:12:53
URL: http://anki-nilsson.blogspot.com/
Postat av: AnnaKK

Vad roligt att höra att det tycks ha gått bra att hitta ett nytt hem till Diva!!! :-)



Och lydnadskurs låter väl jättekul! För att inte tala om hur kul det är att tävla i lydnad!! ;-) (Jag la av efter att min hund smet vid fritt följ och började jaga sädesärlor som spankulerade omkring på apellplanen... Det var den andra tävlingen vi var med på - den första hade däremot gått bra, och egentligen var det en väldigt duktig och lydig hund! Men jag gillade inte att bli så bortgjord som då! <:-) He...).

2010-01-29 @ 16:16:56
URL: http://handerblandander.blogg.se/
Postat av: Borzita-57

Härligt att Diva har fått komma till ett bra hem. (Håller tummarna att det blir hela hennes liv).



Det tycker jag låter som en bra idé, att gå en lydnadskurs med Wilma.

Att jobba på det sättet med hund är det roligaste som finns och det fixar du absolut. Du verkar vara en toppenbra hundägare.



Lycka till! Och ha de så kul!



Borzita

2010-01-29 @ 16:53:05
Postat av: Mossfolk

Så skönt att det har gått så bra!

Det är kul att jobba med hund. Fast Lurvig lallar mest också med. Han är hos mig (iaf i närheten) men inte alltid MED mig. Vilket förstås beror på att jag inte tränat så värst flitigt på ett alldeles för långt tag.

Lycka till med lydnadskurs!

2010-01-31 @ 19:41:13
URL: http://mossfolk.blogspot.com
Postat av: Erica

Vilken jättefin islandströja, du stickat :-)

2011-07-01 @ 23:33:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0