stickar medan snön faller

Säkert inte bara jag som inte kommit in på sin blogg idag. Blogg. se håller på att möblera om och allt slutade fungera ... men nu verkar det vara som vanligt igen. Det var då för väl :)

Femtitolfte gången jag stickade om islandströjan ... och den blev bra till slut. Skam den som ger sig! Tröjan blev något liten men det gör inte så mycket. Men jag är inte helt nöjd med garnet.. jag stickade i ett norskt garn som jag inte kommer ihåg vad det heter.. jag vet inte... men jag gillar inte känslan i det.
Jaja nu är den klar i alla fall. Min första islandströja. Det blir säkert fler någon gång (fast i annat garn).



Jag har köpt en massa härvor i olika härliga färger så nu har jag hemma till vantar eller strumpor när sticklusten angriper mig. Någon gång ska jag sticka en tröja i såna färger... höstfärger. Lovely!



Vilken vinter det är! Jag tror aldrig jag varit med om maken.
Wilma nästan försvinner i allt det vita när hon springer ut i snödrivorna. Hon älskar det!

Wilma är okopplad så mycket det bara går. Det är det här med flockkänslan och följsamheten som vi håller på att träna upp och det går inte med koppel på. Jag säger inget... tittar knappt ens på henne utan bara går iväg ... och kommer hon inte efter då grälar jag på henne! Hon verkar fatta grejen... det här blir nog bra tror jag.





För rättvisans skull håller jag på att sticka ett par vantar inspirerade av Border Collie (stickade ju schäfervantar här för ett tag sedan). Mudd i ögonens färger och resten blir svart och vitt.


Kommentarer
Postat av: Helena-rutan

Är tröjan redan klar?! Vad fin den blev! :)

2010-02-01 @ 09:57:47
URL: http://helena-rutan.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0