växthus i Chelsea

Vi hade det jättebra i London. Massor att se och jag har med mig fullt med ideér hem.  Men alldeles på tok för mycket folk och trafik det var det.. så det var väldigt skönt att komma hem igen. Jag är och förblir en lantis :)

Jag tog alla bilder som fick plats i kameran.. typ 500 stycken. Därför kommer det att ta ett tag innan jag har sorterat dem. Fler bilder lär dyka upp här :)

Växthus kunde jag förstås inte låta bli att kolla in extra noga eftersom vi håller på att bygga ett. Gud vad fina det fanns där. Engelsmännen är bra på det där romantiska stuket på växthus som jag gillar.
Det var grymt mycket folk på mässan och nästintill omöjligt att fotografera utan att det kom med en massa folk dessvärre.



Det här var en bra idé. Odlingsbänkar vid växthusväggen. Tål att tänkas på.



Vackert med perennaplanteringar vid växthuset. Det ska jag också ha!



Det här var fiffigt. Raster inne i växthusgolvet. Perfekt när man ska sopa och spola golvet. Så har inte vi gjort.. det får bli ett hål i någon av väggarna längst ner istället, en spygatt så man kan spola ut jord och skräp.



Inredning funderar jag mycket på... hur jag ska göra med det i mitt växthus som inte på långa vägar är klart än. Här var smart med förvaringsplats för krukor och div under bänkarna.



Odlingslådor för sallad och annat snigelgott. Fint och praktiskt!



Växthus inlindat i växter.



Deras växthus hade för det mesta öppningsbara fönster, inte bara vädringsluckor i taket.



Eller så har man bara stenplattor runt... nä, trist.



Det här var typ "De hemlösas trädgård". Kolla växthuset! Ser du vad det är gjort av?



Petflaskor!



Det pyttelilla var urgulligt :)


Upphängning av hylla... så kan man göra.



Lyxvarianten, inte en petflaska i sikte.



Nä nu kan jag inte sitta vid datorn längre. Måste ut i min egen trädgård och fixa :D!


Kommentarer
Postat av: Helena-rutan

Tack för att du delar med dig. :D

Kul att få "vara med" och titta lite. :)

En släkting håller ju på att bygga växthus, ska nog tipsa henne om din blogg så hon också får lite tips. :)

2010-06-01 @ 16:24:53
URL: http://helena-rutan.blogspot.com
Postat av: ejmis

Åh så mycket läckert dom gjort!

2010-06-01 @ 20:55:14
URL: http://ejmis.blogg.se/
Postat av: Erica

Älskar att titta på dina bilder! Vill se mer och hoppas att det kommer pö om pö :) Här hemma har vi fullt upp... Prinsen är ute och jobbar till 21 på kvällarna... Han har mycke nu när säsongen dragit igång. Idag ska vetrinären komma så jag får friskintyg på hästen, för på fredag kommer en transport och hämtar honom (med hästar från belgien och tyskland i) och tar med honom till Finland. Har hittat en helt underbar familj till honom där.

2010-06-02 @ 10:38:01
URL: http://tindrah.blogg.se/
Postat av: Maja

åå så fina bilder, inspirerad förstår jag verkligen att du är!

2010-06-02 @ 17:25:08
Postat av: Pysselfarmor

Så spännande det ska bli att se dina bilder. Men uj uj vilken tid det kommer att ta att gå igenom alla dessa...men jag väntar sååååå gärna. Den som väntar på nå't gott.....

2010-06-02 @ 21:47:44
URL: http://pysselfarmor.bloggplatsen.se/
Postat av: Ingmarie

God morgon på dig lantis!



de hemlösas växthus var ju alldeles otroligt fiffigt!Tänk bara att komma på det!



Kramen från mig....lägg in fler bilder från LondoÄLSKAR denna stad!

2010-06-03 @ 07:51:32
URL: http://frujacobsen.blogg.se/
Postat av: Anna-Karin

Vad roligt att få se dina bilder därifrån och vad roligt för dig att få se allt detta i verkligeheten, man är ju lite avis får jag erkänna ;-)

2010-06-10 @ 18:25:41
URL: http://nancyandi.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0