rosor

Vad gulliga ni är som hälsar på! Och det fast jag inte varit bloggsocial alls på jättelänge. Det värmer, verkligen!
Jag har inte riktigt fått orken tillbaka än. Trött, trött. Helt normalt säger min doktor så det är bara att gilla läget. Det får ta sin tid.

Nä nog med elände. Här ett axplock av rosor från Chelsea Flower Show. Jag kunde inte låta bli att köpa med mig hem två kataloger, en med Austinrosor och en med rosor från Peter Beales. Bara ett fåtal av dem är härdiga här men never mind. Drömma kan man alltid :)!

Tyvärr var det svårt att ta fina bilder. Alldeles för mycket folk, det gällde att snabbt smattra iväg några bilder med automatiken innan det kom en armbåge eller en tant med hatt i vägen.




Princess Anne. Vilken skönhet! En av årets nyheter. Jag är väldigt svag för den violetta tonen hos rosor. Jag har haft några lila i min trädgård... men tyvärr har de frusit ihjäl i vinter :´(
Tur det finns nya på affären ;)



Vitt husdjur :)... gulligt namn!



Vilka färger ! som sorbet.







Kommentarer
Postat av: Pysselfarmor

Härliga rosor...doftade de?

2010-06-16 @ 23:27:00
URL: http://pysselfarmor.bloggplatsen.se/
Postat av: Ingegerd

Va skönt att Du är på bättringsvägen! Med Englands klimat blir det ju så frodigt och blomstrande. Jag är förtjust i de aprikos- och gulfärgade rosorna.

Postat av: Tösasnodden

Äntligen har jag hittat dej igen...va ju inte så svårt men jag har nog vart lite lat... Nu ska här läsas blogg!

2010-06-27 @ 15:38:12
URL: http://carolaeriksson.blogg.se/
Postat av: Anna-Karin

Mmm...den där rosen hade gärna fått vara lite crazy hos mig.

2010-07-05 @ 22:05:37
URL: http://nancyandi.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0