Hej!

Det blev ett längre vinterlov än jag hade tänkt... ända in i våren. För visst är det väl vår nu? Jag känner att livsandarna börjat återvända, sakta sträcka på sig och ta sina första yrvaket stapplande steg ut ur vinteridet.

Jag har inte åkt skidor, inte skridskor heller under lovet. Däremot har jag röjt. Gått igenom garderober och lådor och kastat och lämnat in till kyrkans loppis allt skräp som jag inte vill ha kvar. Planterat om pelargoner och fixat.
 
Jag satt och bläddrade i mina fotoarkiv och fastnade bland sommarbilder från i fjol. Rosor och liljor och trollsländor och grönt, grönt och mera grönt. Snart är vi där fast man kan inte tro det när man tittar ut. Det är fortfarande en väldig massa snö fast vårsolen har tinat fram fläckvis med asfalt och trädgårdsgång.

Idag ska jag ut i vårsolen med Wilma som vanligt och kanske kameran får följa med. Och till kvällen blir det melodifestival förstås :). Jag tror han Fakir vinner. Inte för att jag gillar den låten så jättemycket men det är den enda som fastnat som ett klister. Jag trallar på den hela tiden vare sig jag vill eller inte.


Kommentarer
Postat av: Ninna

Känner lite avund...att du lyckats röja så bra...Skönt för dig:)



Jag gillar hans låt och den "fastnar":)



Hur är det med hunden, som ni tog omhand om? Jobbar den?

2010-03-13 @ 11:23:03
URL: http://persiljeland.blogg.se/
Postat av: Helena-rutan

Hej! :)

Jag tror nog den där som jag typ glömt texten på men det var några tjejer med instrument som sjöng typ: dom, dom, dom som en som, som, som, sommar... Nåt sånt :P Den fastnade på mig iaf och tyckte den var helt okej. :)

2010-03-13 @ 13:44:13
URL: http://helena-rutan.blogspot.com
Postat av: Kersti

Visst är det våren!

2010-03-13 @ 21:33:59
URL: http://plommenad.blogg.se/
Postat av: maja

Kul att du är tillbaka! Skönt å röja, jag har också gjort det till viss del Tog ett krafttag i alla gömmor häromdan. Liksom lättare när solen skiner;)ha det gott kram

2010-03-14 @ 15:21:02
Postat av: AnnaKK

Det är nog inte fel med ett litet lov då och då - från bloggen eller från nåt annat. :-) Finns så mycket som behöver få ett rejält nappatag emellanåt, och som dessutom har så svårt för att bli av just för att man har så mycket annat på gång så att tiden, lusten och/eller koncentrationen inte räcker till.



Just idag har det inte varit så mycket vår, men lite och lite så närmar den ju sej iallafall.



Ha det fint! :-)

2010-03-14 @ 17:36:42
URL: http://handerblandander.blogg.se/
Postat av: Borzita-57

Tja, det verkar som om våren är på gång. Trots att det finns is kvar här och där på gångbanorna. Man vet aldrig var.



Man hinner mycket när man tar ett lov ifrån något. Du har hunnit med en hel del, ser jag.



2010-03-16 @ 20:34:44
Postat av: Blekinge

Vår? Här i Blekinge ligger snön kvar, eller rättare sagt isen. Allt är täckt av ett hårt och inte så speciellt vitt lager. Vi har lite plus på dagen men det är inte mycket som hinner smälta bort innan minusgraderna på natten. Hoppas vi slipper en vit påsk! Ha det bra!

2010-03-17 @ 12:52:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0