vinterhandarbetar



Byns snyggaste byracka sitter som vanligt och spanar i grindhålet. Inte en enda kille i sikte i dag heller. Sorry Wilma det blir inget av med dina planer.
Vi ska snart ut på promenad i det fantastiska vintervädret. Gnistrande, knirkande, sol och minus tio. Jag klagar inte.



Men jag måste klaga på att garnet alltid tar slut, måste klicka hem mer.
Jag började med blommande grytlappar men vad med tråd det gick åt till alla blomblad. Garnet jag hade räckte inte alls. Mönstret hittade jag här.  Det är som många fina mönster på engelska men väldigt lätt att följa. Lite kul att mönstret är lika gammalt som vårat hus, byggt 1946. Passar bra då att huset får jämngamla grytlappar :)



Men yllegarner har jag kvar så jag började med nåt som ska bli en mössa, Drops design. Fast jag vet inte om jag gör den klar.. mönsterrapporten är dum, färgen ska bytas på olika varv med följd att det blir en otrolig massa trådar att fästa.. kommer att bli klumpigt och inte bra befarar jag.



Allra helst skulle jag vilja sticka nåt eskimåaktigt. Vintervarmt och vackert.
En tröja med ett mönstrat löst ok utanpå ungefär som den danska drottningen hade när de var på besök på Grönland... finns inga färdiga mönster vad jag kan hitta men det går förstås att knåpa ihop nåt själv. Det kanske jag gör. Har suttit och funderat och ritat, få se vad det blir till slut. Ett par långa strumpor till, kanske.. vita med mönster, inspiration är inuitstövlar.. en mössa och vantar med brodyr. Ideér fattas inte. Det är bara utförandet jag måste klura på och vilket garn jag ska ha. Men då klickar jag inte hem för jag måste känna och lukta på garnet.

Kommentarer
Postat av: Cina

Fina vintriga bilder. Har kikat lite bakåt här.

Avundsjuk på att du är så duktig på handarbete.

Virka kan jag väl någorlunda men sticka.. njaaa halsduk rakt upp o ner det funkar men där går nästan gränsen... *ler

Ha det gott i kylan

2010-11-29 @ 14:10:34
URL: http://hissen.blogg.se/
Postat av: Erica

Kolla va Eden önskar sej i julklapp: http://bjermo.se/?page_id=390



Hon säger att hon fryser om sina små öron! De blir alldeles röda och kalla i kylan när vi är ute.... ;(



Bitpuss och kram till den bästaste!

2010-12-01 @ 08:07:54
URL: http://tindrah.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0