inspiration och en riktig skvallermaja




Jag har knappt handarbetat ett endaste skvatt på hela sommaren men nu är det dags igen. Inspirationen kom faktiskt krypande bara jag plockade fram ett garnnystan. Välkommen tillbaka inspirationen, jag har saknat dig... det är för trist när du inte är här. 
Jag har fortsatt på den virkade nallen som jag började på i våras eller nåt, väldigt länge sedan. Fattas ett och ett halvt ben och ögon och nos nu. Högen till vänster på bilden ska också bli en nalle, mönster här men den vita sytråden tog slut... typiskt. Jag ska köpa fem rullar så jag har ett tag.



Men först är det hundtajm. De vill ut och nosa. Jag med, det är kring nollan och sol. En sväng till affärn blir det också för sytråd och fredagsmys ska inhandlas. Till kvällen vankas tacos och idol.

Wilma är för söt :) igår på kvällspromenaden skvallrade hon på flera hus där det bor hundar trots att vi inte såg någon av hundarna. Hon tänker visst utöka skvallringsverksamheten den smartingen.  Men nä du Wilma det tricket går jag inte på. Bara skvaller vid hundmöten gör att matte bjuder på gottis, inte husen hundarna bor i !(men bra försök :))

Kommentarer
Postat av: Nina Lindh

Haha, Wilma är för söt! :)



Många trådrullar samtidigt, det är vad man bör köpa... för på något underligt vis går de åt. Tror att någon lånar tråd om natten. Minsann.

2010-11-05 @ 18:21:13
URL: http://ninalindh.blogspot.com
Postat av: Pysselfarmor

Ska bli spännande att se den lilla nallen klar...och vilka söta voffsingar du har! Ska titta på det där mönstret...trots att jag sagt att jag kommer inte att skapa sådana små figurer - men man kan väl ändra sig kanske ;-)

Fortsatt skön helg!

2010-11-06 @ 11:11:59
URL: http://pysselfarmor.bloggplatsen.se/
Postat av: Vida

Den ser ut att bli hur fin som helst..

2010-11-08 @ 18:00:23
URL: http://adventure-life-vida.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0