aktiveringstips

I dag serverades Wilmas middag i Kongen. Jag fyllde Kongen med torrfoder och täppte till hålet med varmkorv, sedan gömde jag den så Wilma fick leta. Det tog henne hela 5 minuter att äta middag istället för 3 sekunder :)



Nästa dag:
Frukosten serveras i Kongen. Jag fyllde Kongen med torrfoder och täppte till hålet med lite leverpastej. Sedan gömde jag Kongen ute i trädgården. Efter det gick jag in och åt frukost själv. Under tiden fick Wilma ligga och vänta... inte sitta, eller gå omkring, bara ligga (Wilma behöver träna tålamod, så det var ett utmärkt tillfälle att göra det). När jag ätit färdigt fick Wilma gå ut och leta reda på sin frukost och ta med den in. Nu tog frukoststunden 15 minuter istället för 3 sek om jag bara ställt ner en skål med mat. Jag tror banne mig att maten smakar bättre också när hon får jobba för den!

Kommentarer
Postat av: Erica

HAHA jag vet massa bra tips på hur du ska göra för att det ska ta ÄNNU LÄNGRE TID! ;) Läser du inte hundens värld?... Gratistidningen du vet... I varje nr står det ett kongfyllnings-tips. Lägg ex hennes forrfoder i blöt så det blir en tjock gröt. Fyll kongen och lägg in i frysen, för att sedan fortsätta fylla eller täppa till med nåt annat men minns inte vad...

2010-10-17 @ 10:34:40
URL: http://tindrah.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0