hundbeteenden

Ibland letar jag på youtube efter olika hundbeteenden. Lärorikt! Jag är tokintresserad av hundbeteenden.
Vill begripa vad de säger!
 


De här 9 veckor gamla Cattle Dog valparna är heeeelt underbara. Vilken energi, vilken kontakt! Och tiken som uppfostrar en av valparna när den lilla springer rakt in i henne, så gör man tydligen inte :) . Det mest intressanta är det tiken gör efter att hon gett valpen en tillsägelse. Hon bugar sig och gör en lekinvit. Undrar vad det betyder i det sammanhangen... man kan ju spekulera. Kanske betyder det - vi är fortfarande vänner... eller betyder det - bli inte rädd för mig, jag menade inte att skrämmas... eller?
(Här finns en intressant artikel om just lekbuganden)




Det är helt klart inte alltid lika lätt att uppfostra sin unge, haha. Den här bulldoggmamman har det inte lätt :D!

Och apropå valpar. Här finns en gratis valpbok skriven av Ian Dunbar. Bara att ladda ner.



Och apropå Australian Cattle Dog. Du bara måste titta på den här killen!! Jag har aldrig sett på maken. 
Helt ooootroligt!! Sekvensen är filmad med nannykamera. Hunden har bestämt sig för att komma ut. Man kan riktigt se hur han tänker!! Det sägs att ACD är läskigt smarta. Och efter att ha sett den här filmen så kan man inte annat än att hålla med.

Kommentarer
Postat av: Ewa

Satt och kikade efter mönsterstickade vantar, och hamnade på din fina blogg... I vinter har jag tänkt försöka lära mig sticka sådana där fina vantar.

Kikar in igen.



Mvh

/Ewa

2010-10-17 @ 12:06:45
URL: http://ewashemgjorda.blogspot.com/
Postat av: Daniel

Fascinerande med hundbeteende. Så finurliga de rackarna, de slutar aldrig att förvåna en. Även fastän man haft hund hur många år som helst.

2010-10-18 @ 15:12:03
URL: http://danielfagerholm.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0