killbesök

Värsta hundbloggen här nu.. jag är inne i ett stim ;). Ett stim av läsaomhund och tränahund. Det roligaste som finns! Jag tänker bli en jätteduktig hundtränare.



Wilma har fått killbesök, Oskar heter han. Vi brukar passa honom emellanåt och den här gången ska han vara länge, kanske ända till December. Sist han var och hälsade på var inte Wilma särskilt glad. Det ska bara vara du och jag Matte, sa hon men den här gången har de jättekul. Det är en massa busande. Bara inte Wilma vore en sådan gaphals. Har hon roligt så skäller hon. Jag ska skaffa öronproppar!

Det är kul med extrahund. Han får en släng av träningssleven han också. Vi övar kontakt och hundmöten. Han gillar nämligen inte andra hundar särskilt mycket (utom Wilma då förstås :)).

Kommentarer
Postat av: maja

Vad kul! Eller ja inte för Wilma då kanske;-) Men du kanske har tips? Min Freja som tränat kontakt, träffar andra hundar och funkar jättenbra med de flesta. Ibland när vi är ute på promenad mullrar hon upp sig ända från tårna (klorna;-) och drar som en galning. Fattar inte, ingen förvarning, eller ja som JAG kan läsa av i alla fall. Kan likosm inte förutse, men jag försöker distrahera, vara rolig,oftast duger en godis etc prata med spännanderösten eller nåt för att få uppmärksamheten men ibland så. Frustrerande! Ibland sätter jag henne helt enkelt och låter den sndra passera och mycket beröm om det går vägen men....

2010-10-20 @ 08:44:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0