ja det var väl roligt, hurra!



Oooops! den här synen mötte mig när jag drog upp persiennerna.. och cykeln står där ute. Snöfallet kom alldeles som en överraskning. Hundarna blev iaf glada. Alla dofter kommer fram så bra i snön och det var ett fasligt nosande i morse. Katten hade sprungit omkring och minsann satt den inte kvar där i en buske. Tjooohoo! Vi har speciellt en katt som har vår tomt som sin. En svartvit, lite tovig och skygg en. Vill inte att hundarna ska jaga henne.. eller någon katt för den delen men i morse hann de med ett utfall mot busken där hon satt och skrämde henne. Sorry kissen, det var inte meningen.



Den inte så lagom tjocka hunden i sina bästa år är förväntansfull. Vi tar en långpromenad matte! Det blir bara en kort till att börja med för matte måste städa.. och bädda gästrummet för hon ska få besök :)

Uppdatering om Wilmas "inteskällavidlekträning". Det funkade inte nåt bra. Wilma tyckte det var obehagligt och såg allt mer ledsen ut. Så vi ska prova en annan variant för ledsen vill jag inte att hon ska bli, då får hon hellre skälla ;)
Jag tänker mig en "busaviltmedmatteutanattskällalek". Jag och Wilma busar och kampar om en leksak och så fort hon låter det minsta då försvinner leksaken och matte (jag vänder mig om mot väggen med leksaken i famnen en kort stund). Tror det kan funka. Tänker mig att det kan generaliseras sedan till att gälla annan lek, vi får se hur inlärningen går.

Kommentarer
Postat av: Ragnvi på jobbet

Är på jobbet, har lite bråttom...men hann se att Fina Wilma fyllt år! Grattis till tjejen!

Kramen!

Ragnvi

2010-10-22 @ 12:26:58
URL: http://rankans.blogg.se/
Postat av: Nina Lindh

Oj, så mycket snö... så mycket fick inte jag!

2010-10-23 @ 18:49:40
URL: http://ninalindh.blogspot.com
Postat av: Sadia

oj, mycket snö!

2010-10-23 @ 21:34:07
URL: http://sadia.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0