hejdå latmasken!

Nä nu går det inte att ha bloggstopp längre. Det blev längre än jag hade tänkt men om sanningen ska fram så blev jag bekväm och iddes inte sätta mig vid datorn. Jag tycker ju att det är kul att blogga men latmasken flyttade in och ville inte ge sig av på hela sommaren. Få se om latmasken har flyttat nu för gott eller hur det blir.. hoppas verkligen den har gjort det för nu är jag urless på den!

Lite av det jag har haft för mig i sommar:





På sensommaren var vi på dop i norr. Gulligaste lilla Bebban, 4 månader fick namn och presenter som sig bör.
Av oss fick hon ett fikaset med prickiga koppar, fat och kaffekanna och mina virkade bakverk att äta till kaffet.




Svåger Sjöman och flickvän hade 60tals fest. Jättekul.  Speciellt kul var det att få klä ut sig :D! Efter mycket letande i butikerna fick jag ihop en outfit utan att bli alldeles ruinerad. 
Jag inspirerades av tidigt sextiotal och Breakfast at Tiffanys och spökade ut mig i Den lilla svarta (89 kr från Ellos, vilket kap va!), långa balhandskar (50 spänn på rea!), spetsiga pumps (alldeles för dyra men jag kan ha dem till annat, suveränt sköna faktisk), jätteglasögon (som jag redan hade) och pärlhalsband (29 kr från H&M). Eyeliner och håret uppsatt i en fransk twist...så gott det gick för det är lite väl kort, men med tusen hårnålar och spray fick jag till det någorlunda. (försökte fota mig i spegeln.. blev sådär :P)

 
Inga nya extrahundar... bara passning av kompis Oskar en vecka. Jag trodde Wilma skulle bli glad över att få någon att busa med.. men ICKE. Inte busade de med varandra inte, istället kastade de leksaker på mig hela tiden och stirrade uppfodrande... Gör något kul, Matte! Ja se dessa hundar :)... man blir inte klok på dem!

Kolla minen på Wilma på övre bilden, så såg hon ut när Oskar kom... förnärmad! Det ska ju vara du och jag Matte, bara du och jag sa hon.



Hösten har kommit hit också. Den vingade benveden var först med att ändra färg. Alldeles knallskär är den. Tjusigt!
Växthusbygget går framåt så sakteliga. På taket ligger en presenning för takfönstren är intagna för målning och så ska det bli en plattgång framför växthuset. Planen är att allt ska bli klart i höst.. om nu bara Latmasken håller sig undan..


Kommentarer
Postat av: maja

Hej på dig lilla gumman=) Åh vad kul att latmasken flyttat, för gott hoppas jag=) Har saknat dig och Wilma (roligt foto:D) faktiskt. Och du har ju hunnit med massor med roliga saker under sommaren ser jag. Så fint växthuset blir! Ha det gott så dröjer det inte riktigt så länge tills nästa inlägg hoppas jag=) Kram

2010-09-17 @ 08:35:05
URL: http://hosmaja.blogspot.com
Postat av: Vida

Åh vad roligt att du är tillbaka och kul att se vad som hänt under din sommar.



kramar

2010-09-17 @ 21:21:40
URL: http://adventure-life-vida.blogspot.com/
Postat av: Pysselfarmor

Vad roligt att du är tillbaka! Hoppas masken har krupit sin kos! Men du behövde säkert denna paus eftersom du tog den....

Postat av: Ingegerd

Välkommen, du är efterlängtad! Tjusig benved, men jag tror att den är giftig? Minen hos Wilma känner jag igen, så uttrycksfull en hundblick kan vara. Även här har varit dop, jag har ju blivit mormor nu.

Ha det bra i höstrusket!

2010-09-18 @ 14:48:47
URL: http://vitplister.blogg.se/?tmp=18144053
Postat av: Borzita-57

Hej!

Jag har saknat dig, har kikat in med jämna mellanrum, men här har inte hänt mycket. Såg att du var inne hos mig och blev jättaglad över att se det.

Du har ser verkligen ut att ha haft en undebar sommar du med.

Tjusiga bakverk till den lilla nyfödda.

Jag håller på att lära mej sticka med en QuickKnit, ett verktyg med pinnar som man trär upp garnet på och sedan lyfter av öglor med en nål. Kul grej.

Hörde att barnen förr gjorde samma sak med en trådrulle och spikar...

2010-09-18 @ 23:31:59
Postat av: Erica

Välkommen tillbaka darling :)

2010-09-19 @ 10:28:40
URL: http://tindrah.blogg.se/
Postat av: maja

Nice foto på dig förresten, kul med ett "ansikte"=)

2010-09-20 @ 21:47:38
Postat av: Nina Lindh

Nu är det dags att skriva igen... :P

2010-09-20 @ 22:12:43
URL: http://ninalindh.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0