växttillverkning



Nu är det fullt på alla mina fönsterbrädor. Behöver mitt växthus!



Zinnia har grott. De ska bli hallon-limefärgade stod det på påsen. Det blir så fint :)



Petuniorna gror jättefint. Det är första gången jag sått såna och fröna var så mini att jag inte visste var de hamnade. Så där små att jag borde ha blandat dem med sand innan jag slängde ut dem på jorden men det gick bra ändå.



En enda liten kärna fanns i citronen som låg i kylskåpet. Den har jag torkat och petat ner i en kruka.



Här är resten av alla fröerna. En del köpte jag på Chelsea Flower Show i fjol somras men det mesta hittade jag på trädgårdsmässan i Älvsjö här om veckan.
Hittills har jag sått; penseér, petunior, zinnia, digitalis, riddarsporre, ramslök, akleja Blue Barlow, citrontimjan och nåt mer som jag glömt.

Här är en lista på allt annat som ska sås så småningom (tänker jag skriver upp allt så jag har koll :))

Digitalis ´ Pam´s Choice´ och ´Snow Thimle´
Rosenskära Vit och ´Rose Bonbon´
Vallmo ´Rev Wilks Shirley´och Orientvallmo ´Royal Wedding´
Luktärt ´Old Times´
Solros ´Chianti´och Låg solros ´Garden Statement´
Daggfunkia ´Elegans´
Busktomat ´Taxi´och Bifftomat ´Marmande´och Körsbärstomat ´Shining Cherry´
Sockerärt ´Engelsk Sabel´och Bondböna ´Witkiem´
Växthusgurka ´Max´och Squash ´Atena Polka´
Basilika ´Purple Ruffles´och Thaibasilika ´Siam Queen´och vanlig basilika
Paprika
´Aji Blanco Cristal´ och ´Ferenc Tender´
Chili ´Hot Lemom´och ´Mini Bonnet´
Italiensk Rucola och Mangold ´Bright Light´och Cossallat ´Little Gem´och Vinterportulak och Pac Choi
Bladpersilja
´Gigante di Napoli´och Gräslök och Bladkoriander
Mosskrusig Körvel
och Anis och Grön Fänkål
Blomkål
´Yukon´
Pumpa ´Dill´s Atlantic Giant
Ringblomma

Som sagt - Jag behöver mitt växthus!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0