rostatuerade halvvantar och en fransk docka



Fröken Frost är på besök och världen är tjusigare än vanligt. Kallt om fingrarna att fota men som tur är har jag en uppsjö med halvvantar :) De är perfekta till fotografen.




Mina rostatuerade halvvantar är klara. Mönstret har jag skrivit ner men det måste justeras sedan ska jag dela med mig om någon vill ha.




Det här är mitt senaste projekt. Hon kommer från Frankrike och är en tjej med mycket bestämda åsikter.
Jag vet inte vad hon ska heta än.. något förslag?

Det började med att jag ville göra en docka med stora fötter så jag har någon att virka skor till. En hel dag höll jag på och klurade på hur jag skulle virka fötterna, gjorde om och om .. till slut kom jag på ett jättefiffigt sätt :) Hurra!
Håret är en busigt virkad page.
Ögonen håller jag på att klura på nu.. vet inte hur de ska va. Det vita nystanet ska bli en stickad vårkappa, avskuren under bysten med veckad kjol och en liten krage med knapp. Det rosa nystanet ska bli en klänning att ha under kappan. Jag får nog börja med klänningen så jag vet hur stor kappan måste vara för att klänningen ska få plats under kappan. Till sist ska bomullsbandet knytas till en jätterosett att fästas på sniskan på huvudet och fina skor i vitt ska virkas.



Kommentarer
Postat av: Nilla

Halvvantarna blev ju jättefina! Och fransyskan kommer bli hur charmig som helst. Visst är det svårt med fötter? Gjorde några små djur som skulle ha skor för ett tag sen, och fötterna var jättesvåra att få bra. Men hennes ser jättefina ut.

2011-02-15 @ 12:04:37
URL: http://alladagarsomgick.blogspot.com
Postat av: Pysselfarmor

Vantarna så fina så fina....och fransyskan blir alldeles utmärkt till din kommande mönsterbok!

Hon är ju snygg "naken" tänk då med kläder på - rosa klänning och vit kappa.uuuuuuuuuhhhhhhhhhuuusäger jag bara!

2011-02-15 @ 16:24:13
URL: http://pysselfarmor.bloggplatsen.se/
Postat av: Vida

Men så fina vantar... du är fantastiskt.



Vet inte vad din franska vän ska heta men ser fram emot när du kommer fram till det...

2011-02-16 @ 21:01:23
URL: http://adventure-life-vida.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0