mot ljusare tider



Växthusdörren går inte att få upp. En massa snö ivägen fortfarande men snart så :) Växthuset är inte inrett. Vi byggde det i somras och kroknade på slutet så det sista blev inte färdigt. Men jag får välan ställa lite krukor på golvet till att börja med för jag tror inte jag kan hålla mig. Några tomater måste jag ha och chili, iofs de börjar jag med senare, i maj typ men innan dess måste jag sätta några blomfrön. Blomfrön.. mmmm vad mysigt det var att skriva det ordet. Undrar om man hinner få fram penseér om man sätter dem i mars eller så.. det vore guld. Att kunna frossa i penseér, krusiga rokokopenseér med doft. Måste kanske prova. En påse frö kostar inte så mycket.



Fåglarna sjunger om vår och sidensvansarna har kommit. Det är låg sol och jag oroar mig alltid för att de ska kraschlanda i någon fönsterruta. De är lyckliga över all frukt på det gamla äppelträdet på baksidan. Jag plockar aldrig de äpplena för det är vinterfrukt och jag har ingenstans att förvara. Därför hänger det en massa äpplen kvar fortfarande. Man har ju hört att bär kan jäsa så sidensvansarna blir berusade av att äta dem.. men hur är det med äpplen, blir det cider där i träden eller, nä .. fast ibland undrar jag för sidensvansarna verkar mer än lovligt fnattiga.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0