i stickartagen





Handledsvärmarna är klara. Jag hade önskat lite vidare mudd så om jag gör de här någon fler gång så ska jag lägga till en udd på spetsmönstret. Knappar skulle det vara och jag hade förstås bara omaka... men jag hittade sex st som åtminstone liknar varann och det blev bra nog. Jag stickade vantarna i Drops alpaca med stickor 2,5. Det garnet är mysigt. Luddigt och mjukt och så luktar det gott :)
Mönstret är gjort av Viffla.  
Nu får det gärna bli lite varmare ute så jag kan använda dem. Än så länge måste jag ha ett par fingervantar under om jag ska ha dem för att inte frysa tassarna av mig.





Till vantarna .. och främst till min Elloskappa behövdes en halsduk. Det fick bli en vid "polo" också den stickad i Drops alpaca. Rundsticka 3,5. Mönstret hittade jag via Ravelry. Superlätt, men ibland är det enkla det fina tycker jag.
Mönster: Lägg upp 100 m, sticka *ett varv avigt, ett rät* 3 ggr. Sticka rätstickning ca 53 cm, sticka *ett varv avigt, ett rät*3ggr, avmaska.





Och av bara farten blev det en mössa till Gullegubben. Det har han önskat sig. Mönster här. Den har jag stickat i Karisma och strumpstickor 3,5. Mönster på engelska men superlätt att följa och snabbstickat.

Det var det det... ska jag göra färdigt några gamla projekt kanske.. eller börja på nåt nytt...

Kommentarer
Postat av: Cina

Det var jätte fina handledsvärmare...Såna skulle jag behövt ibland.

Själv har jag äntligen fått till det sista på min tavla idag och kan andas ut som efter varje projekt.



Ha det gott

Cina

2011-01-27 @ 19:25:41
URL: http://hissen.blogg.se/
Postat av: Pysselfarmor

Herrejisses vad du producerar!

2011-01-29 @ 01:15:31
URL: http://pysselfarmor.bloggplatsen.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0