kvällsmys

Wilma hund ligger utslagen nedanför soffan vid mina fötter. Gullegubben är någonstans som jag inte vet i vanlig ordning... i källaren vid stationära datorn och kollar på båtar på Blocket, eller ute och fixar med någon grävmaskin eller båtmotor eller nåt. Nåt fixar han med mest hela tiden.

Jag och Wilma är lite mer laid back... iaf för tillfället. Kvällspromenaden är gjord. Vi träffade på några andra människor med jyckar och Wilma skötte sig jättebra. Vad lydig hund du har, sa en tjej... önskar mina var lika lydiga. Nu är det så att Wilma är inte "lydig" egentligen, det är hennes matte som till slut, efter lång tid av att träna och jag vet inte allt lärt sig att bli lugn och cool och använda energi och kroppsspråk så att hunden dels känner sig trygg och dels förstår vad det är hennes matte vill! Så enkelt är det ... och ändå så svårt. Men nu börjar jag banne mig få till det!

Nu tittar jag på kronprinsessans födelsedagsfirande, på en idrottsplats..? iförd mjölkerske/bondmorakläder..? undrar varför? Kan det vara så att hon börjar bli rund om magen och behöver en kjol som döljer... hm, säkert inte bara jag som undrar. Blir det nåt smått snart!
Han "mittinaturen-nissen" är oväntat bra som programledare och Carola sjöng alldeles nyss. Henne gillar jag:)
(visade sig att Gullegubben fastnat hos grannarna som bjöd på pilsner.. och jag som trodde han jobbade ;))

Kommentarer
Postat av: maja

Haha det där känns igen=) Gubben som är borta menar jag. Kan hända rätt som det är att han tagit kurs rakt över vägen eller möjligen åt vänster hihi. Ja jag undrar också om det blir några små kungliga barn snart...kanske är på gång med tanke på outfiten=) Skönt att Wilma och du känner av resultatet av er flitiga träning. Freja har faktiskt också börjat fatta "galoppen", och det är ju skönt. Ha det gött, kram!

2011-07-17 @ 07:57:10
URL: http://keeponwalking72.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0