orolig matte



Idag var det meningen att Wilma skulle vara fit for fight igen, att vi skulle ta de sista stygnen och allt skulle vara läkt och fint, men icke. För några dagar sedan gick såret upp och vi fick åka in till veterinären akut. Det finns inte tillräckligt med hud för att skära rent och sy om så nu går den stackars jycken omkring med ett öppet sår som förhoppningsvis ska läka från botten och så äter hon antibiotika. Det ser ont ut.

I eftermiddag ska vi på koll och ta bort stygnen som sitter kvar. Hoppas att det läker som det ska. Jag är jättenoga med att göra rent och Wilma är tålmodigheten själv när jag tvättar såret trots att det gör ont. Hon har iaf inte feber och jag tycker hon är gladare. Hon har kommit på att tratten är användbar...man kan bära strumpor i den ;). Bära strumpor är bland det bästa Wilma vet.
Det ska bli så skönt när allt är som vanligt och vi kan sticka ut på en cykelrunda. Det längtar vi efter, både jag och hon. Och så ska det bli skönt att slippa oroa sig..



Medan jag väntar på att det ska bli dags att åka till veterinären har jag skördat oregano. De är sköljda och sedan hänger jag upp dem på tork någonstans där det är torrt och mörkt. Tänker fylla burkar med torkad oregano så jag har till matlagningen. Oregano är tacksam att odla, det blir stora tuvor. Grannen har oregano ända ut i gräsmattan. Det doftar pizza när hon klipper gräset!

Kommentarer
Postat av: Pysselfarmor

Nämne oh NU ÄR det synd om Willma!! Fy 17 för att ha det sådär och inte veta vad det är som händer....men kanske hon inte har hemskaste ont eftersom du upplever att hon är litet gladare!

Håller alla tummar och tår att det blir bra!

Ha en skön helg ni båda och pussa Willma på nosen från mig.

2011-06-01 @ 21:33:04
URL: http://pysselfarmor.bloggplatsen.se/
Postat av: Blekinge

Stackars lilla vovven! Det kan inte vara roligt med tratt, även om man kan ha strumpor i den. Och öppna sår låter lite jobbigt på en hund. Hoppas att det läker bra.

2011-06-02 @ 20:32:24
Postat av: Mossfolk

Usch och fy! Då hoppas jag att såret ser fint ut nu och att det inte dröjer innan hon får gå trattlös! Vår lillkisse har också tratt fortfarande fast hon skulle blivit av med den i tisdags. Hennes sår läkte inte heller som det skulle, men nu idag ser det riktigt fint ut. Nästa vecka slipper hon kanske vara trattkatt...

Förhoppningsvis.

2011-06-04 @ 18:27:46
URL: http://mossfolk.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0