maskrosäng



Det här var en spännande film. En sådan där man inte alls kan gissa hur det ska gå. Me like!



Perennarabatten är full. Perfekt, inte en öppen jordplätt någonstans där som behöver rensas. Så vill jag ha överallt.



Mrs Bateman, klematis är en jättebra sort. Hon blommar på gammal ved och man behöver inte klippa ner alls utan hon sköter sig själv. Sådana växter gillar jag. Närbilder är bra att fota i vissa delar av trädgården för då slipper man se det här.....



Gräsmatta... nej, maskrosmatta. Fin va ;)



Döda rosor mitt i allt. Stackers!



Utsikt från trädgården. Snyggt... nja



Spirea och brännässlor. Aaaj!



Sånt som ska på tippen... vilken dag som helst.



Fågelbadet borde någon byta vatten i.

Nu ska jag klippa gräset  maskrosorna innan regnet kommer :) 

Kommentarer
Postat av: Ingegerd

Jag ska också ta lite bilder av vår trädgård nu, det är rätt mycket som blommar. Är det Nepeta som växer högt i rabatten? Det är en så tacksam perenn.

Clematisen blir jag sååå sugen på, just en vit skulle göra sig bra mot det faluröda planket. Låter lättsamt också att inte behöva klippa något.Vi har inte lyckats hittills så bra med våra clematisar, kanske vi klippt då det inte skulle klippas.

Läste att maskrosor går upp i frö utan befruktning, inte undra på att de sprids!

2011-06-16 @ 11:36:33
URL: http://vitplister.blogg.se/?tmp=161121
Postat av: maja

Bra med filmtps, tackar;) Vilket otroligt fin klematis! Har inte sett en sådan förut.

2011-06-16 @ 19:39:46
Postat av: Smsa Låna

Måste säga att jag till 100% uppskattar din blogg. Tyvärr verkar jag inte kunna prenumerera på din blogg via BlogLovin' och jag undrar vad jag gör för fel. Är det någon annan som också har problem med det här?

2011-07-19 @ 05:54:29
URL: http://smsalåna.nu

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0