skogsgläntesjalen



Shallowtail Lace Shawl by Evelyn Clark. Mönstret finns på Ravelry.

Jag stickar i Fame trend, ett garn från Marks&Katten.

Har upptäckt att det är beroendeframkallande att sticka spetssjalar. Det här blir min tredje. Det är som att lösa Sudoko eller göra korsord eller nåt sånt.
Man måste vara superkoncentrerad hela tiden för att det inte ska bli fel.. det är jag inte. Det blir fel hela tiden! Jag plockar tillbaka maskor och börjar om och plockar tillbaks och börjar om, jag vet inte hur många gånger. Det är inte bara att riva upp för då vet man inte var man är och tappa maskor är bara att glömma. Då måste man börja om från början. Konstigt nog så är det kul ändå. Jag måste vara knäpp! 
Det är dessutom roligt att sticka med ett garn som byter färg hela tiden. Färgerna är beige, grön, grå.. får mig att tänka på en skogsglänta där ljuset silar mellan trädstammar.  

Kommentarer
Postat av: NillaK

Åh vilken fin! Perfekt namn har du valt också, stämmer precis med färgerna. Den kommer bli hur mysig som helst!

2011-03-31 @ 15:30:33
URL: http://alladagarsomgick.blogspot.com
Postat av: Pysselfarmor

Åh så vacker! Helt underbar kommer denna att bli. Det låter väldigt skönt att du får hålla på sådär med att sticka fram och tillbaka och repa upp - jag trodde att det bara var jag ;-) som gjorde så.....

2011-04-01 @ 09:31:03
URL: http://pysselfarmor.bloggplatsen.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0