kofta och sjal



Jag hade så mycket av det här bruna garnet så det fick bli en kofta. Den är klar så när som. Det ska bara stickas en resår mitt fram och längs halsen. Och så ska alla delar blockas. På bilden är ena ärmen. Jag har inget att blocka på utan jag nålar fast delarna i bordsduken, funkar det med. Mönster är från Drops. En enkel och snabbstickad modell, det ska bli spännande att se hur den är på.
Apropå på så har jag inte beställt någon provdocka än fast jag tror jag hittat en som passar och som inte är ful :D. Här, vet inte vad de kostar, alldeles säkert svindyra, ska mejla dem och fråga när jag har bestämt mig.  Jag har sett att folk i desperation för att få till rätt storlek på provdocka gör sina egna med silvertejp... fast nä.. snacka om fult och vad svårt att få en sådan stadig.



Medan koftan spänns ut så har jag satt i gång med nästa stickprojekt. Det ska bli en sjal. Jag ääääälskar färgen! Vampyr... blod... mörktröd.. nånting. Jättesnygg färg. Garnet är ylle och entrådigt och jag stickar med stickor 4, när den blir bredare ska jag gå över till rundstickor. Idén till sjalen kommer från en jag såg på Etsy. Den var så himla snygg, djupröd med en stor blomma på. Det ska min sjal också få :)
Mönstret har jag hittat på Ravelry (Holden Shawlette by Mindy Wilkes).



Jag hade besök nyligen. Bästa vännen från Blekinge. Vi har som tradition när hon kommer och hälsar på att åka in till närmsta stad och botanisera i garnbutikerna :) . Och så fikar vi. Man blir hungrig av att handla garn ;)
Det här är bytet jag kom hem med den här gången, plus vampyrgarnet. Några nystan drops Alpacka, också i rött. Jag är inne i en röd period som det verkar.
Bomullhärvor i vitt och beige till Amigurumisar och lite vantgarner och ett melerat i grått, vitt och grönt som kanske också blir en sjal .. eller not..eller jag vet inte. Det ger sig. Det var fint. Och luddigt vitt köpte jag också som ska bli halvvantar och blommor.

Kommentarer
Postat av: Nilla

Förstår att du föll för det grå-vit-gröna, det ser jättehärligt ut! Mysigt att ha en kompis att handla garn med. Känner mig lite ensam med min garnhysteri ibland... :) Ska bli spännande att se hur den blodröda sjalen blir sedan. Härlig färg!

2011-03-20 @ 19:33:24
URL: http://alladagarsomgick.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0