det snöar



Ute snöar det.



Jag har äntligen kommit igång med att måla de tre takfönstren till växthuset som jag tog in i höstas. Nu måste jag lägga på ett kol så växthuset kan komma igång så fort som möjligt. Gullegubben ska montera diskbänk och göra avlopp och bänkar i växthuset. En hel del kvar att ordna med andra ord.



Tills vidare ser det ut så här hemma hos oss. Fullt med odlingar på fönsterbrädorna. Fast de skulle stå inne ett tag till oavsett växthus för än är det för kallt ute... men snart. Det går fort nu. Jorden snurrar dessutom snabbare, har ni hört det? Genom att kontinenterna närmade sig varann efter jordbävningen i Japan så snurrar jorden fortare. Som en piruettdansös som drar in armarna mot kroppen ökar rotationen sa de på Teknikens värld eller vad programmet heter. Tydligen är det så yttepytteliten tidsskillnad att vi inte märker av den.



Det är snart dags för penseérna att flytta. De ska få bo i en stor kruka allihop tillsammans.  



Under tiden jag väntar på att frösådder ska gro och växthuset ska bli färdigt och .. att det ska sluta snöa och bli varmt och soligt omger jag mig med blommor inne. Det här är en brudorkidé som jag fick av svärmor förut. Lite annorlunda med fläckiga blad.



Och en blomma till.



en till.



och några till. Den vänstra är en apelsin. Den enda som får specialnäring, har hört att apelsiner kan få järnbrist om de inte får speciell apelsinnäring. Vet inte om det stämmer men jag vågar inte testa. Den rosa är en hibiskus. På mässan fanns en massa fina citronträd, men dyra som stryk var de. 1600 för en planta. Jag tror jag ska så en citronkärna.




Köket är barnkammare för en del av Mårbackorna.

Kommentarer
Postat av: Linn

Hej! Måste bara fråga om du inte kan dela med dig av mönstrena till dockan amelie och den fina väskan du virkat. Båda är helt magiska. Kan inte sluta titta på dem :)

2011-03-29 @ 16:57:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0