kåldolmar och busig hund

Synd att min hund är så skällig. Speciellt när hon har kul, då gapar hon och det är inte måttligt. Just nu är hon kvällsbusig men inte kan vi gå ut och busa järnet, hur gärna jag än vill för grannarna har gått och sova och hon skulle väcka varenda en med sitt Tjohoooo! Tjohooooo!
 Japp, här i samhället sovs det tidigt och vaknas tidigt. Förutom jag då, obotlig nattuggla. Även då jag måste upp tidigt så har jag väldigt svårt att komma i säng. Konstigt det där, hur olika man är.
Så sorry Wilma, det blir till att hitta på nåt inne, gömma nåt. Fast vi båda två helst skulle vilja kasta boll eller jaga varann eller nåt annat vildare bus.

Så fort det är paus i Mobergprogrammet ska jag gömma nåt, på ett väldigt svårt ställe till Lillstrumpan att leta reda på.
I kväll lagas det kåldolmar, kul att se hur man gör. Det är något jag aldrig gett mig på men någon gång kanske jag testar. Apropå hur man gör så stämmer det inte på recept.nu. Jag har gjort recept därifrån som sägs vara samma som på programmen med Moberg, men när jag (efter att ha lagat efter recepten) ser på programmen så är det helt olika, både metoder och ingredienser. Alltså, recept.nu är inget att lita på!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0