växterna har fått mat



Det har klarnat upp lite nu till kvällen. I allt regnande har jag passat på att gödsla. En del av trädgårdens växter fick Algomin och en del hönsgödsel. Kan inte påstå att det luktar särskilt gott i min trädgård just nu..
Alla har blivit rejält dopade, om det inte växer nu då vet jag inte.

Samtidigt i växthuset..



Bara det blir lite varmare utomhus så har jag en hel hoper av växter som är redo att flytta ut.
I de här gröna lådorna växer Jätteverbena.



Balkonglådorna vill också ut. Inne i växthuset gödslar jag bara lite och då använder jag en flytande gödning.



Man vinner mycket tid på att odla fram i växthus. Plantorna trivs verkligen och blir inte taniga och bleka utan kraftiga och fina.



Luktärtorna har kommit upp. Vet inte var de ska bo... kanske jag gör en liten ställning av några grenar eller nåt. Måste fundera på det.

Kommentarer
Postat av: maja

VÄxer så det knakar här, nästan hör det ända till Värmlandsskogarna hihi. ja hönskit är väl inte den godaste lukten, föredrar koskit faktiskt:) Men det lär väl vara värt det när du får fina växter.

2011-05-17 @ 06:44:51
URL: http://keeponwalking72.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0