växthusinvigning och lagen om alltings djävlighet




Här är lite av alla snittar och tilltugg som jag jobbat med halva dagen. Det är dax för växthusinvigning :)!
Det blir räkor, lax, rostbiff, små fyllda tomater, ostar.. you name it. Och bubbel till.

Men nu finns det något som heter Murphys Law .. eller lagen om alltings djävlighet. En timme innan gästerna ska komma, kl 7 blir det tvärstopp i avloppet. F-n!
Wilma betedde sig konstigt och skulle prompt kolla i källaren och där rann det över i en diskho, skval över halva golvet. Tack Wilma för varningen! Gullegubben håller på och rensar avlopp för fullt just nu. Själv sitter jag finklädd och väntar på gästerna och springer och skruvar på kranar när Gullegubben ropar: Spola i köket, Spola i toan! Hoppas stoppet går att fixa tills gästerna kommer! Är det inte förbaskat typiskt!

Kommentarer
Postat av: maja

Mums! ha det så trevligt, hade du bott närmare hade jag smitit in och "snott" en smakbit=) Duktig Wilma

2011-05-14 @ 18:32:50
Postat av: Mossfolk

Mmm, det där såg gott ut! Och nu undrar jag förstås hur det gick med stoppet och hur invigningen blev :)

2011-05-15 @ 12:23:16
URL: http://mossfolk.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0