Wilma har målat en tavla



På tygrean på Åhlens hittade jag de här ljuvliga tygerna.



Hittills har de blivit till ett nåletui. Ett tyg på insidan och ett annat på utsidan, ett knytband som går runt hela och en volang i ett annat tyg som jag redan hade. Jag gillar det rödrosa mot det grönprickiga.



Inne i har jag sytt fast filtbitar. Där kan man sticka fast alla sina synålar så man vet var man har dem.



Förutom att sy och sticka har vi fortsatt med köksrenoveringen i lägenheten. Titta, lyse! Elen är inkopplad, fläkten uppsatt. Nu fattas handtag på dörrarna och en hylla under överskåpen till höger på bilden. Jag är nöjd, tycker det blir jättefint :). Det var då för väl att jag valde en ekbänk.. tänk om jag tagit en svart stenimitation som jag var inne på ett tag, hade blivit alldeles för 90-talsaktigt. Ekskivan ger lite värme i allt det svarta och vita.



Wilma är alltid med och renoverar. Hon älskar att få följa förstås, åka bilen är nog det bästa hon vet.
Dessutom  gillar hon att få komma till stan och gå till parken för där vimlar det av hundar. Hon vallar alla, skäller allt hon kan och har jättekul.



Nä det är inte hunddregel på rutorna i bilen. Det är hundkonst! Hon är begåvad min lilla jycke ;)

Kommentarer
Postat av: Raija

Hundkonsten på bilrutorna känner jag igen. Jag har tre som är lika duktiga konstnärer....ha ha ha....



Köket blir snyggt, enkelt och stilrent. Träbänk blir varmare än sten, så du gjorde ett bra val, tycker jag.



En sån där pryl för nålar, fast inte lika snygg med volanger, gjorde jag i småskolan och har den kvar än för alla synålar. Väldigt användbar.

2011-11-22 @ 19:16:22
URL: http://www.nitida.se
Postat av: Vida

Å så fint nåletui.. och så mycket du på nåt sätt.. jag tror nog bloggpiraten kommer vara snäll mot praktikanten.. han är väldigt förtjust om man säger så :). Det är oftare jag som hamnar i skottlinjen....



Kramar

2011-11-22 @ 19:47:21
URL: http://adventure-life-vida.blogspot.com/
Postat av: Pysselfarmor

Vilket snyggt kök! Ja det är nog tur att du inte tog svart skiva...och tyget - det måste jag kolla inpå Åhléns...ska väl ut och handla litet klappar till barnbarnen nästa vecka.



Oj vilken fin tavla - den kan du sälja dyret!

;-))

2011-11-22 @ 20:59:00
URL: http://pysselfarmor.bloggplatsen.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0