vad ska blobben heta?



När jag hittar på figurer så ritar jag först en bild på papper, sedan förstorar jag den och ritar ett mönster som jag tror ska bli bra. Nålar fast på tyg och klipper ut.



Här har jag nålat fast ben, armar och öron och så lägger jag bakstycket på och syr och lämnar en liten öppning så det går att fylla den med ludd. De små kroppsdelarna har jag fyllt lite också.



Efter det vänder jag hela alltet och stoppar kroppen.



Till sist syr jag ihop öppningen.



Det allra roligaste är att göra ansiktet. Först då får figuren liv. Jag funderar på att sy en liten fågel som ska bo uppe på huvudet på figuren men har inte bestämt mig om det ska bli så.



Vet inte vad det blev riktigt.... hade tänkt en kanin men den ser mer ut som en blob.. nu behöver jag hjälp. Vad ska den heta?

Kommentarer
Postat av: Ingegerd

Den ser så söt ut, men mycket sömnig. Kanske Sussan passar bra?

2011-11-24 @ 15:09:39
Postat av: Pysselfarmor

Men så söt! Och jag googlade på blob och det visade sig att det är ett anglosaxiskt uttryck med grundbetydelsen droppe, klump!! Visste du det? Jag menar formen på din söta figur stämmer ju med den betydelsen. Tänkte att du skulle inta den internationella marknaden nu och den ska heta

Blob Shy

2011-11-24 @ 22:06:42
URL: http://pysselfarmor.bloggplatsen.se/
Postat av: Raija

Gullig blob. Namnet jag kände för direkt när jag såg den här figuren är Poo-poo..!?!

2011-11-25 @ 16:58:34
URL: http://www.nitida.se
Postat av: Elisabet

Vilken charmig filur!

2012-01-03 @ 19:10:05
URL: http://textilainslag.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0