spetsduk



Mer tantvarning. Duken är virkad i sytrådstunnt garn med nål 0.75. Samma som jag använder när jag virkar spets så den blev väldigt liten. Jo jag har också hört att tant är inne, perfekt! Lika bra att passa på att låta tanten blomma ut ordentligt medans det är modernt ;)



En barnslig groda får bo på duken som kontrast till tantigheten.





Wilma hon bäddar och bäddar. Först sa jag åt henne att sluta för hon stökar till nåt alldeles, speciellt när hon kommer in med smutsiga tassar och sätter fotspår på kuddarna.. men så kom jag på att hon kanske är  skendräktig, det passar i tiden ungefär. Lillskruttan, bädda dig ett litet bo du!

Kommentarer
Postat av: Raija

Den duken känner jag igen, för jag virkade såna för många år sen och har nog den kvar någonstans också. Låter väldigt snyggt med ett tunnt fint garn, för min är virkad med vanligt virkgarn. Men när jag var ung så behövde jag ett långtidsprojekt en gång och satte igång och virkade med tunnt liknande garn som du gjort och det blev en stor rund duk som blev 1 m i diameter, som jag använt väldigt mycket. Men den är ganska skör eftersom den är virkad med ett sånt tunnt garn och jag är extra försiktig om den.



Känner igen detta med bäddning, för mina hundar Nancy och Grim är bäddare, utan att vara skendräktiga....:-)...vilken ras är Wilma, för det är svårt att se på bilden.

2011-10-27 @ 17:57:40
URL: http://www.nitida.se
Postat av: maja

Men lilla gosevovven, ser ju riktigt mysigt ut det där. Freja gör också sådär ibland. Och du har minsann tantvarning på riktigt nu om du inte passar dig hihi, men väldigt söt duk. Jag kammar nog in några tantpoäng jag också om jag erkänner att jag gillade såna för många år sen, för att sen tycka dom var fula och tantiga...från att tycka om dom igen;)Tråkigt är att jag och handarbeteinte går ihop så bra, tur att man kan rota hos mormor eller mamma och göra fynd=)

2011-10-27 @ 20:14:44
URL: http://keeponwalking72.blogspot.com
Postat av: Pysselfarmor

men den duken har jag virkat tror jag på 1970-talet. Då virkade jag mest - nu är det väldigt sällan. Wilma är för söt.....tittar på hennes finurliga ögon på förra inlägget. De säger allt vad hon tänker!

2011-10-29 @ 09:11:29
URL: http://pysselfarmor.bloggplatsen.se/
Postat av: Nicoletta

Hej vilken fin sida du har! Om du vill så gå med på min sida på Facebook som heter
Garn och frihet
Vore kul om du vill lägga upp mönster och det fina du gör. Mvh Nicoletta

2013-11-29 @ 03:01:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0