nåldyna i kopp

Faran med att surfa runt på korsstygnssidorna är att man får ännu fler ideér :) Jeeesus, jag har för många ideér ;)
Här hittade jag hur man tillverkar en nåldyna i kopp. Var bara tvungen att prova!



Så här gör man;
Tag ett stycket rosbeströdd kaffekopp. Den här hittade jag på loppis.



Leta reda på broderigarn vars färger matchar rosorna på koppen.




Ett tyg att brodera på behöver man. Jag tog det här som jag hade en bit av för väven är sådan att det går att sy korsstygn på.



Leta reda på eller tillverka ett rosmönster. Jag använde ett som jag har ritat själv och använt när jag stickat vantar. Hade jag inte haft det då hade jag sökt här bland miljarder av gratis korsstygnsmönster.



Sedan är det bara att sy.



Baksidan kan se skruffsig ut. Det gör inget för det syns inte sedan.



Taaaaa da!
Jag gjorde ett litet nystan av ett fult akrylgarn jag hade och så lade jag tyget runt och sydde fast det på och till sist tryckte jag ner bollen i koppen.
Kvar att göra är att limma fast nål"bollen". Jag ska limma fast den i koppen, dessutom ska jag limma fast koppen på fatet med superlim så hela alltet sitter ihop. På fatet kan man t ex förvara fingerborg.



Kommentarer
Postat av: Mossfolk

Men det var ju supersmart! Och fint!

2011-10-10 @ 15:53:46
URL: http://mossfolk.blogspot.com
Postat av: NillaK

Har sett såna nåldynor förut, men den där var den finaste! Ursöt kopp, och dina rosor är inte ett dugg sämre!

2011-10-10 @ 18:14:00
URL: http://alladagarsomgick.blogspot.com
Postat av: Vida

Men sååå fint!

2011-10-10 @ 20:24:32
URL: http://adventure-life-vida.blogspot.com/
Postat av: Pysselfarmor

Vilken söt nåldyna! Och så kollade jag in dina korsstygnsbroderier - fantastiska!



Vill du ha tips på böcker om tvåändsstickning och om platser på internet? Maila mig i så fall för det blir så lång kommentar i så fall...;-))

2011-10-10 @ 22:52:06
URL: http://pysselfarmor.bloggplatsen.se
Postat av: Pysselfarmor

Har problem att få kommentera hos dig....



Den var den sötaste nåldyna jag sett på länge och dina fina broderier går inte "av för hackor" de heller ;-))



Vill du ha tips om tvåändstickning? Maila mig i så fall för annars blir kommentaren alldeles för lång...

2011-10-10 @ 22:54:44
URL: http://pysselfarmor.bloggplatsen.se/
Postat av: Elin

Hej!
Jo jag undrar vad den vackra koppen med rosor heter som Du gjort nåldynan i - vad det är för fabrikat!
Min mormor hade sådana koppar och jag skulle så gärna veta vad det är för koppar!
Enormt tacksam för svar!
Maila mig gärna!
Med vänlig hälsning, Elin

2013-07-31 @ 23:15:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0