förvaring för stickor



I pennasken bor mina virknålar.



Här ligger alla långa stickor.



... huller om buller överallt ligger strumpstickor och rundstickor och skramlar hemlöst.

så kan jag inte ha det!



Så igår slängde jag ihop den här. Det är en förvaring till alla hemlösa stickorna. Nice and cosy.



Jag använde mig av rutiga tyger bara för att det skulle bli lättare att sy rakt och göra kanaler på jämna avstånd för stickorna.



Jag sydde i band för att kunna knyta ihop rullen.



Så här.



25X109 blev den i färdigt mått. Det behövs rätt många fack för att allt ska få plats.



Längst upp är en kant som går att vika upp. Det är för att stickorna inte ska trilla ur när allt är ihoprullat.



Så här är vikta kanten sydd.




Olika breda fack för strumpstickor och rundstickor. Alla nerbäddade. Sov gott :)



Stickorna ligger inte i storleksordning.. jag har heller inte broderat stickornas siffra för varje fack.. det finns gränser ;). Däremot har jag lagt i en stickmätare så jag kan mäta vilka som är vilka.



De matchar inte varann direkt.. kanske jag ska måla träasken i vitt med rött eller nåt. Få se om jag ids. Nu är det iaf ordning och reda och lätt att hitta det jag behöver. Skönt!

Kommentarer
Postat av: Inga

Så bra det blev...praktiskt

Kram

Inga

2011-10-11 @ 15:10:21
URL: http://gittanspysselsida.blogspot.com
Postat av: maja

ååå så där superpraktiskt som jag älskar! Ja jag är en sån person...egentligen;) Jag har variit i a f, komemr kanske bli det igen. Har ju nog med att vara tapper just nu hihi.

2011-10-11 @ 16:10:35
URL: http://keeponwalking72.blogspot.com
Postat av: Pysselfarmor

Flink du är med symaskinen och snygg blev den!

2011-10-11 @ 23:55:17
URL: http://pysselfarmor.bloggplatsen.se/
Postat av: Cina

Det var ju ett himla smart sätt att ha sin stickor.. Fint dessutom.



Jag har haft en bloggpaus men kommer nog skriva lite mer igen nu... Har en paralell blogg skriven ur hundens perspektiv.. finns på www.gizmopojken.blogg.se Ha det gott

2011-10-12 @ 14:19:07
URL: http://hissen.blogg.se/
Postat av: Ingegerd

Väldigt snyggt och välordnat! Som allt hemma hos Dig, tror jag! Hur mår Wilma nu för tiden då?

Postat av: Dorothea

Åh vad fint! Så fort min symaskin kommer hem skall jag sy en likadan! (Hon väntar i USA på en båt som skall komma o hämta henne) Som jag saknar henne! :)

2011-10-24 @ 13:53:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0