matar fåglar och syr




Idag började jag mata fåglarna i trädgården. Det gör jag inte bara för att vara snäll utan lika mycket för att muta fåglarna att hålla till i min trädgård. För till våren äter de upp skadeinsekter och larver och annat smått och "gott" så mina växter håller sig friskare. 
Det är rolig underhållning dessutom, jag har hängt matautomaten så jag ser från fönstret. Idag kom blåmesar, talgoxar, nötväcka och en hackspett. Hackspetten var en rolig överraskning, undrar vad den tyckte om frön.. trodde den bara åt mask och annat levande.



Sådär blev den andra vimpelgirlangen.. här har jag hängt upp den mot gardinen bara för att se, fast egentligen hade jag tänkt hänga den på sänggaveln men den blev för lång. Kanske man kan dela den i två.. nä jag vet inte. Får klura på det. Vimplarna blev lite för stora också..nja jag är inte riktigt nöjd...



Jag gör en annan istället.. så länge. Ofta är det så där, det blir flera testprojekt innan det blir något som jag blir nöjd med. Nu ska det bli vimplar i beige, en med en tryckt musse pigg och någon i vitt och någon i rosa och med spets och rosor. Ja why not ;)

Kommentarer
Postat av: maja

Kreativ som vanligt! Och fint blir det. Ja visst tröttnar man på renovering, just nu känner jag mig som om jag bodde på en soptipp, eller ja inte riktigt men du fattar;)Grejor överallt och då menar jag överallt...bara längrat till piffet som du säger. Smutsigt blir det också, bläääöörk. Fin fågelmatningsstation du har, har ju liksom inte tänkt på fördelarna med matningen mer än att man är snäll mot som, smart;)

2011-10-21 @ 20:21:15
URL: http://keeponwalking72.blogspot.com
Postat av: Nina Lindh

Javisst... fram med fågelmatarna nu... men jag måste ha några små träd vid dem. Fåglarna är lite rädda annars för att komma fram och äta. Bara burdusa talgoxar vågar... och jag vet ju att jag har många fler fåglar där jag bor.



Sydde vimplar till inglasade altanen i somras. Blev fint. Kan du inte ha vimpeln över gardinen som du har på bilden?

2011-10-23 @ 10:13:31
URL: http://ninalindh.blogspot.com
Postat av: Pysselfarmor

Å så snygga gardiner o vimplar! Vad mycket du har hunnit med medans jag varit iväg och roat mig ;-)

2011-10-24 @ 23:42:02
URL: http://pysselfarmor.bloggplatsen.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0