bygger kök

Äntligen har vi kommit igång med köksrenoveringen. Det är i en lägenhet som vi har som köket finns. Det är pyttelitet och det har varit och är ett väldigt pusslande för att få ihop en inredning som får plats, funkar och ser någorlunda fin ut. En del kompromisser blir det för det är för pyttigt. Diskhon som vi köpte går inte in så vi måste köpa en liten med bara en ho, istället för två. Trist, men det är bara att gilla läget.

Nu börjar det arta sig med köksbyggandet. Fast det är inte på långa vägar klart än.
Vi har jobbat med köket hela veckan och Gullegubben är där nu och sågar till bänkskiva och fogar kaklet. Sedan är det el och en massa annat som ska till. Fläkt ska upp, spis ska monteras och diskho och handtag. Luckorna är på plats. Jag valde Abstrakt från IKEA, blanka vita. Eftersom det är så litet är det bara vitt som gäller. Vitt kakel och vita luckor. Bänkskivan blir ek.




Bänkskivan ska ligga över lådhurtsarna och i vinkel under fönstret. Där ska jag ha en stegpall som stol så man kan sitta och ta en kaffe och läsa tidningen eller nåt. Det ska vara en pall som är lagom hög att sitta på men som man också kan kliva på för att nå upp i skåpen. Var hittar man en sådan? Någon som vet? Den måste vara snygg! Lika viktigt som att den är praktisk.



Hihi, blir lite rörigt när man håller på.



Wilma har förstås varit med hela veckan. Bäst att ligga innanför dörren så man inte missar när matte och husse går :)

Kommentarer
Postat av: maja

Jamen det där låter som att det kommer bli görbra. Här är det soptipp fn;)

2011-10-23 @ 14:58:53
URL: http://keeponwalking72.blogspot.com
Postat av: Raija

Oj, så spännande med renovering. Ser ut att bli fint och ljust när ni blir klara. Ni har hunnit en bit på väg, ser jag. Visst blir det stökigt som bara den under tiden, men så fint och skönt efteråt. Vi ska sätta igång med renoveringar och tillbyggnad om en vecka, så jag räknar med att det kommer vara lika stökigt hos oss.

2011-10-23 @ 18:27:26
URL: http://www.nitida.se
Postat av: Pysselfarmor

Huaaa jag gruvar mig att vi ska börja med köksrenovering....förhalar det hela tiden för jag vet inte om jag står ut med kaoset som bryter ut!



Söta Willma är då för rolig! Allt under kontroll!

2011-10-24 @ 23:44:29
URL: http://pysselfarmor.bloggplatsen.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0