det artar sig



Här har vi tillbringat mycket tid senaste dagarna. IKEA och KRauta är våra stammisställen nuförtiden. I morse var vi till IKEA och bytte diskbänk och köpte någon låda som fattades och vattenkran till köksrenoveringen. Efter det var vi i lägenheten hela dagen och fixade. Eller rättare sagt, Gullegubben och Svåger Sjöman fixade det mesta. Jag är bäst på att peka hur det ska va ;)



Bänkskivan är på plats! Blir så bra så :)
Nä vi ska inte ha babyblå luckor, det är skyddsplast. Ska bli spännande när plasten åker av - att se hur slutresultatet blir. Spis och kylskåp är på plats fast de är inte inkopplade och kaklet har vi inte hunnit foga och därför har vi inte satt upp fläkten. Men det börjar arta sig... börjar se ljuset i slutet av tunneln!  Nu blir det en liten renoveringspaus men till helgen fortsätter vi.

Nu ska jag googla på gardiner och pallar. Jag är inte så bra på att såga och sätta ihop lådor men piffet det kan jag nog få till :)

Kommentarer
Postat av: Raija

Du kör samma metod som jag med att vara den som pekar och planerar. Tur att man har karlar till hjälp som gör det tunga jobbet. Så snyggt och fräscht det blir. Fast jag tyckte det såg ut att bli riktigt snyggt med blå luckor, innan jag läste vidare att det var skyddsplast...:-)

2011-10-26 @ 06:49:04
URL: http://www.nitida.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0