Klassisk Kilim, turkisk socka



Första strumpan är färdig .. nästan. Det ska till en häl också.. hur nu det ska gå till men det ger sig.. hoppas jag. Jag tycker de blir läckra, inga blyga sockar direkt. Det här var ett bra sätt att göra sig av med alla garnrester.
Jag har använt tio olika färger så det går bara åt lite av varje.



Hälen stickas sist av allt. Jag ska göra socka nr 2 klar innan jag gör hälarna.

I går var jag till biblioteket och bad dem söka efter den där boken av Zilboorg med fler turkiska mönster. Hoppas de hittar den någonstans i landet och skickar den till mig. Då blir jag glad :D!

Kommentarer
Postat av: NillaK

Vilka fina! Perfekta för ruggiga dagar när man behöver lite extra färg som piggar upp. Hade missat ditt förra inlägg, men det var en rolig present du gett dig själv! Tråkigt bara när innehållet inte är vad man förväntar sig.

2011-09-17 @ 16:59:39
URL: http://alladagarsomgick.blogspot.com
Postat av: Pysselfarmor

Wiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii



vilka tjusigt underbara sockor det blir!!

2011-09-18 @ 00:42:07
URL: http://pysselfarmor.bloggplatsen.se/
Postat av: maja

Wehooo vilka gosiga fina sockor! Perfekta i höstrusket.

2011-09-18 @ 08:42:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0