en ny idé har väckts

Det går inte an att vara sysslolös..
I går fick jag en ny idé.
Så här gick det till.



I syrummet ligger den här gamla vaxduken som jag hade på bordet förut. Den skulle man kanske kunna sy gummistövlar av... ja det borde gå.
En docka med rutiga stövlar och till det skulle svart hår vara fint.. ja det kanske jag ska sy..
En snövit... en Vit Som En Snö. Ja! så ska hon heta. Svart hår och page och en röd rosett på sniskan uppe på håret. Så funderar jag.
Det var rutiga tyget som startade idén sedan rullar det bara på.



Och jag har ju ett par rutiga tyger till. Det här är smårutigt. Jag gillar rött och vitt ihop. Det är läckert.
Det kanske kan bli en klänning.. eller nåt. Kanske hon får ett paraply om hon får gummistövlar..



Sista rödrutiga är något större rutor. Kanske man kan blanda tygerna...
Längre än så har jag inte kommit i klädfunderingarna. Av kläderna ska jag först börja med stövlar och se om det överhuvudtaget går att sy i vaxduken, kanske min maskin inte klarar så tjockt tyg... man kan sy för hand förstås..



Men allra först ska jag börja med huvudet.
Typ så här tänker jag mig henne. Som en katt ungefär, med öron som sticker upp ur en flickfrisyr och rosett och rutigt, en massa rutigt. Hennes namn är det enda som är helt bestämt. Vit Som En Snö.

Kommentarer
Postat av: Ankii

Who - jag ser med spänning fram mot att få se din nya skapelse i fina gummistövlar. Du är så duktig. Oh jag blir alltid lite låg för att jag inte kan, jag kan inte komma överrens med nål och tråd, de e omöjligt:)



Kramiz

2012-04-01 @ 19:20:27
URL: http://anki-nilsson.blogspot.com/
Postat av: maja

Oh spännande! Slutar aldrig förvånas över din kreativitet!!!

2012-04-02 @ 09:09:28
URL: http://keeponwalking72.blogspot.com
Postat av: Nina Lindh

Precis så går det till... en liten idé och så utvecklas den. Underbart. Nyfiken och vill se resultatet :)

2012-04-02 @ 11:55:36
URL: http://ninalindh.blogspot.se
Postat av: Ingegerd

Jag håller med Dig, röd- och vitrutigt är så snyggt! Låter som en förträfflig idé, hoppas Du kan använda maskinen till vaxduken. Får den kära gubben någon middag om kvällarna?


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0