hon blev en han



Jag sydde fast min tag på Lovisa Lejonhjärtas klänning. Den är handsydd den med, egentligen borde jag beställa färdigtryckta etiketter att sy på mina alster. Det skulle se proffsigare ut och spara tid men tills jag har fått tummen ur och skickat efter etiketter syr jag dem. Jag skulle vilja ha etiketter med mitt namn i röda korsstygn... tror jag , rött på vitt är läckert.



Så här blev nästa Lejonhjärta. Det skulle bli en lejonfröken det med... Lena Lejonhjärta hade jag bestämt... men det blev en han. Jobbigt! Nu måste jag sy herrkläder och man! Hur sjutton ska jag göra manen, får googla på hur man virkar öglor eller nåt.
Kläder ja, en vit skjorta med puffiga ärmar och krås och en väst med krusidulligt tyg och knälånga puffbyxor.. vore det nåt kanske. Jag hade tänkt att snabbt sy ihop en klänning men det sket sig, sy allt det där som han vill ha kommer att ta hur länge som helst.

För övrigt tycker jag att Lejonhjärteparet börjar likna han odjuret från Skönheten och Odjuret. Det var inte alls meningen, de kanske är släkt, vad vet jag.
Jag bestämmer faktiskt inte så mycket över figurerna, de blir som de vill för det mesta.



Den här underbara tidningen fick jag hem i lådan i går men jag vågar inte öppna den. Det kommer bara att leda till fler ideér ;) Den får vänta med att bli läst till dess jag behöver inspiration.



Istället tittar jag på gamla svartvita filmer på TCM till handarbetandet nu på morgonen. Bogart och Bacall, härligt! Jag var kär i Bogart när jag var liten och om sanningen ska fram så är jag nog det fortfarande :) (säg inget till Gullegubben!)

Dagens planer är att sy kläder till Love Lejonhjärta och ta med Wilmis Hund på en promenad förbi biblioteket och låna böcker med spetsmönster om de har det.

Kommentarer
Postat av: Pysselfarmor

Exakt en sådan tag ska du ha! Pricken över i:et liksom.



Herrejisses så söta de är tillsammans! Och så stilig han kommer att bli.

Virka öglor har jag ingen aning om det möjligen finns på min pinteresttavla Crochet

http://pinterest.com/pysselfarmor/crochet/

kanske kan du bläddra och se om något finns där.

Tack för röstningen!

2012-08-16 @ 15:34:39
URL: http://pysselfarmor.bloggplatsen.se/
Postat av: Camilla

Dina dockor är så söta så roligt att få läsa och följa igen.

2012-08-16 @ 19:45:41
URL: http://skaparlusta.blogspot.com/
Postat av: Ingegerd

Vilket par det kommer att bli! Förstår att det ställer till med mycket jobb, men han vill väl ha lite finkläder. Hoppas Wilma mår fint!

2012-08-17 @ 19:56:30
URL: http://vitplister.blogg.se/?tmp=45561
Postat av: Vida

Jag blir så inspirerad av dina fina alster.. har du sett sajten epla.se.. om du vill sälja via nätet kanske det är ett sätt...



Kramar från Liv

2012-08-18 @ 00:35:49
URL: http://adventure-life-vida.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0