datorkrångel och hemslöjdsutställningen

Vi har haft datorkrångel. Det gick inte att komma ut på nätet. Min ihärdige man har suttit och knappat runt och försökt lösa problemet i två dagar. Där gick den helgen! Till slut lyckades han få tillbaka nätet som tur var. Hurra!

Vad trist det är att vara utan dator, inte kan man blogga, inte söka på saker som man behöver ta reda på.



Ja en del annat än datafixande hann vi med i helgen. I lördags var vi och tittade på den här utställningen.



Den som ville har fått tillverka och skicka in löv. Måttet var givet men i övrigt verkar det som det var fria händer att göra lövet som man ville. Fantastiskt vilken skaparkraft det finns! Det var roligt att se om än det blev lite mycket efter ett tag. Så många intryck på en gång.. jag blev alldeles vimmelkantig.
Vad roligt det hade varit att vara med, jag ångrar att jag inte gjorde ett löv jag med.. nåt med vind i hade jag gjort tror jag, vind i kjolar.



Det var tusentals löv. Här är några av dem.
Rådjur, det gillar jag. Jag ska brodera några jag också endera dan.



En avbroderad komihåglapp.



Det här lövet känner jag! Det har Pysselfarmor gjort. Fint!



Flätade kaffepaket.. tja varför inte.



Romantiskt.



Ett löv i form av en pärlplattebebis. Vilket jobb!



Kärlek.



Det var många fina broderier. Jag fotar saker som jag vill ha kvar och komma ihåg. Saker som inspirerar och som jag kan sno ideér från. Jag samlar intryck i min ska-skapa-någongång-kö. Det är en lång kö vid det här laget, den ringlar sig runt kvarteret flera varv, så lång är den.



Kommentarer
Postat av: Pysselfarmor

å vad synd att ni hade datakrångel...satt liksom och väntade och längtade efter ett litet pip från dig :-)) det får bli någon annan gång!



men ooo hittade du mitt löv! Int' så märkvärdigt mer än hur det är gjort men det syns ju inte sådär. Det som jag tycker är trist är att har tagit till att det är så många löv så det blir som du skriver alldeles för mycket och man orkar inte titta på allt. Dessutom fick man inte skicka med "sin historia" om lövet - t.ex. hur man gjorde det, vad som inspirerade en eller liknande saker som man gärna hade velat berätta. T.ex. mitt lövs varje sida är ett helt tygstycke som jag vikt på ett speciellt sätt....tråklat och så dragit i en av trådarna så att det veckat sig och vikt ut sidorna = ett löv ....eller början till ett löv som jag sedan format. Sytt in snören på undersidan så att det blev bladnerver och hela kanten är vikt av små små tygbitar, ihopsydd till en spets - fattigmansspets. Kanske du känner till den. Googla annars så hittar du så fina exempel på vad man kan göra av den spetsen.

En del har ju broderat vägar i sin by osv...tänk om dessa historier hade varit med.

2012-08-27 @ 19:13:55
URL: http://pysselfarmor.bloggplatsen.se
Postat av: Vida

Å, tack för påminnelsen, inser att det är sista veckan den går nu och jag inser att jag vill se den.



kramelikram

2012-08-27 @ 19:29:37
URL: http://adventure-life-vida.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0