fredagsmys

 
I går hade vi riktigt fredagsmys med provsmakning av franska illaluktande men mycket goda ostar  (luktar gammal brottarmatta, sa Gullegubben).
Jag sydde färdigt några små påsar av tyg med hundtryck på som jag fodrade med prickigt. Jag tänker att man kan förvara hundens småsaker i, bajspåsar, kloknips och sånt. 
 
 
Wilma har haft killbesök sedan i går. Oskar Sötnos. Han gillar också att mysa!  (inga hundar får ligga i den där soffan men han har dispens ;)). Högra bilden är från i går. De var med i köket förstås och bevakade när jag packade upp go-ostarna. Jag tror mig veta att de tyckte att ostarna doftade ljuvligt.
 
 
Ute är det vackert som ett vykort idag!  Det är härligt med så mycket snö, till och med värt allt skottande :)
 
 

Kommentarer
Postat av: Maria

Du är ju bara något alldeles extra! SÅ fantastiska saker du gjort. Lavendelkuddarna... Åh, la vendela! Det virkade urgulliga... Mysgull rätt igenom att kika in här till dig! Trevlig helg!

2012-12-08 @ 15:34:40
URL: http://blandrosorochgarner.blogspot.com
Postat av: Raija

Förstår att hundarna gillade lukten av ostarna :-), för de gillar alla konstiga lukter. Fick de smaka något?

Vilket fint tyg du hittat och sytt påsarna av.

2012-12-09 @ 09:34:58
URL: http://www.nitida.se
Postat av: Pysselfarmor

Gaaahhh vilka påsar! Vilken idé! Vars (norrländsk uttryck) får du allt ifrån??!! Du måste ju ha mönster och beskrivningar till en hel bok nu. Tjat, tjat och åter tjat från mig :-))))

Det är så vackert ute nu! Gillar vintern - konstiga jag. Trots att jag häromdagen satt fast i 4,5 timme på tåget. Men jag hade stickningen att ta till.

Ha en skön andra advent!

2012-12-09 @ 12:03:33
URL: http://pysselfarmor.bloggplatsen.se/
Postat av: Ingegerd

Nu räcker det med snö hos oss, kanske ni har ännu mer. Skotta är jobbigt, men vi tar oss ut. Jättefina påsar och tyget är kul!

2012-12-09 @ 19:44:11
URL: http://vitplister.blogg.se/?tmp=982603

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0