Nobelfestligheter

 
Snodde en bild från Ebba Sydows blogg. Vad fin hon är i kväll, prinsessan! Speciellt frisyren, med flätor både under diademet framtill och i nacken. Skulle velat sno en bild med hur håret ser ut i nacken men jag hittade ingen.(jag slänger in en bild senare). Håret är som allra snyggast i nacken. Där sitter det ett stort romantiskt smycke bland blanka flätor.  Det tillsammans med halskedjan och det gnistrigt smaragdgröna (som är ännu grönare på riktigt) gör att hon mer ser ut som en indisk prinsessa än en svensk och det passar henne! 
 
Behållningen hittills är vackraste prinsessan och intervjun med Gunnar Kaj, blomsterdekoratör, som med sin stab tillverkat blomsterdekorationer för Nobelfestligheterna  i många år och gör det fantastiskt! 
 
Litteraturpristagaren förstås! Moi Yen. Jag vill gärna läsa någon bok av honom.
Vi fick se diplomet han fick, handskrivet med fjädrar doppade i bläck och med en målning gjord personlig till pristagaren... Åååå så fint!
 
Cirkus Cirkör, Cirkus Hjärta. Hjärtskärande vackert!
 
Alla vackra klänningar som gästerna bär! 
 
Och sist ... men absolut inte minst! Maten!  
 
Nu ska jag titta på talen och njuta vidare :) 

Kommentarer
Postat av: Raija

Håller med dig om alla punkter när det gäller Nobelfesten. Jag sitter också och njuter av allt vackert och blommorna tittar jag extra mycket på.

2012-12-13 @ 12:45:15
URL: http://www.nitida.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0