fler projekt



Jag har virkat lite bakelser till butiken. Jordgubbstårta, prinsessbakelser och cupcakes med blåbär och smultron. Yummi! och garanterat kalorifria ;) 



Allt är freestylat. Jag bara ökar och minskar som behövs för att det ska se ut som jag vill och syr ihop delarna, det är faktiskt ganska lätt att göra så. Skippa mönster, det är ungefär som att laga mat utan recept - mycket roligare.



Jordgubbstårtbiten har jag virkat in en trekantig plastbit i botten på för att den inte ska bli så rund under när den stoppades. Jag klippte ut plasten från ett glasspaketlock och så virkade jag två trekanter och virkade ihop dem med plastbiten mellan.




Det här är Lovisa. Hon är också freestylad. "Nosen" är tyg från en mjuk vaxduk, jag brukar sy av sånt ibland för det remsar sig inte och behöver inte fållas,  perfekt. Rosetten är tyg från mina gamla köksgardiner. Recycling är bra :) Huvud och kropp är virkat i ett luddigt garn som jag borstat upp så det ska bli ännu luddigare, ben och armar är virkade i vanligt bomullsgarn. Jag stoppar med kuddstoppning. Ögon och nos broderar jag på med broderitråd.



Så här liten är hon. Hon har sålts till en liten flicka, där får hon det säkert bra. Jag ska virka fler luddiga figurer till butiken.




Det här är mitt senaste hittepå. Det ska bli en mössa till Gullegubben. Jag hittar på vartefter, tar lite tid och jag har fått göra om några gånger för att storleken skulle bli rätt men nu har jag fått till det. Mössan ska få öronlappar och tofs och sist ska jag fodra den med fleece. För den ska Gullegubben ha när han ska ut och segla till våren så den måste vara riktigt varm och gosig.
Mönsterrapporterna har jag hittat på Ravelry, det är smileys och space invaders (geek är inne ;)), fast det syns knappt vad det är för figurer för garnerna är så mörka. Längs kanten har jag stickat en fläta, öronlapparna ska också få fläta runt kanterna.

Kommentarer
Postat av: Nina Lindh

Det är kul att freestyla... med virknål, stickor, nål och tråd... ja även med kameran.

2012-02-13 @ 12:59:27
URL: http://ninalindh.blogspot.com
Postat av: Vida

Älskar att se dina skapelser, du har en gåva som sprider glädje <3

2012-02-13 @ 16:06:25
URL: http://adventure-life-vida.blogspot.com/
Postat av: Raija

Oj oj...så söta skapelser du lyckats med.



Gullegubben blir säkert väldigt glad över den fina mössan som du lägger ner så mycket arbete på.

2012-02-13 @ 17:53:52
URL: http://www.nitida.se
Postat av: Pysselfarmor

åååhh Lovisa nu är det en sådan där sötis till som du skapat!! Enastående fin!

2012-02-14 @ 01:14:21
URL: http://pysselfarmor.bloggplatsen.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0