en del blir bra en del inte




Det är nåt visst med muddar. Jag har en muddperiod :)



Lilla pyjamasen till stickade hunden går däremot inget vidare. Jag har hunnit längre än så här och till i morrn måste den bli färdig men den är svår att få till. Den fick ligga till sig ett tag och under tiden virkade jag en mössa.



Så här blev den. Den är virkad efter det här mönstret till viss del men jag har gjort fler ökningar och gjort hela mössan längre också. Mössan är virkad med virknål nr 3.0 mm i Opal, ett blandgarn i ull och polyamid. Passade utmärkt att virka i. Framför allt sticks garnet inte.




Mest nöjd är jag med hur den invirkade tassen blev. Jag har inte låtit det rosa garnet följa med runt utan bara lämnat rosa tråden och tagit upp den på nästa varv och virkat över de långa trådarna som då bildades. Resultatet blev jättebra. Om man gör fler än ett tassavtryck måste man ha ett rosa nystan för varje tassavtryck.

Kommentarer
Postat av: Vida

Underbara muddar och jag vet ju själv hur mycket hantverksglädje du sprider... har sagt det förut, du borde ha en liten webbutik :)



Kramen från Liv

2012-02-24 @ 14:41:32
URL: http://adventure-life-vida.blogspot.com/
Postat av: Pysselfarmor

Så fantastiskt fina muddar. Volangen där stickar jag på ena barnbarnets kofta.

Hoppas du noterar dina mönster och ger ut en mönsterbok - ja du vet jag tjatat om det tidigare - du har en gåva! Och muddar det har jag varit insnöad på länge ;-))

2012-02-24 @ 22:45:35
URL: http://pysselfarmor.bloggplatsen.se/
Postat av: maja

Men å så fint! Muddanra-så söta och mössan med tassarna- jättefin. Och iden med webbutik kan jag bara hålla med om! Kram

2012-02-24 @ 23:30:07
URL: http://keeponwalking72.blogspot.com
Postat av: Raija

Så fin volang på muddarna. Tassmössan är så söt och tack för tipset att virka in de långa trådarna.

2012-02-25 @ 09:22:53
URL: http://www.nitida.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0