fullt upp

hua, fredag den trettonde idag mina vänner. Men det ska säkert gå bra ;)
Är du skrockfull? Det är jag... litegrand



Det har inte blivit mycket tid till bloggande. Jag handarbetar för fullt, måste för att kunna hålla mina hyllor i butiken välfyllda. Nu kommer en lugn period i butiken, inte alls lika mycket folk som innnan jul men mina torgvantar går som smör i solsken. Det är jätteroligt :)! Verkligen jätteroligt fast jag är lite stressad av att försöka hinna med att tillverka.
Nästa par jag stickar ska jag skriva ner mönstret och dela med mig av det. Har bara en del annat att färdigställa först. Mönstervantar säljer också bra så det ska det också bli, vantar i grått och rött. Och några små amigurumisar ligger på bordet och väntar på att få sina öron virkade.



Tack söta Nitida!

Awarden skickar jag vidare till alla mina bloggläsare. Varsågod att klicka ner hjärterutan!



Trettonde januari. Mitt i vintern. Nordanvindar. Men att våren är på väg, att ljuset kommer det vet växterna. Fikonträdet som tappar alla sina blad under vintern har det spruckit ut nya på. Potatisen i skafferiet groddar och likaså löken i kylskåpet. De vet!



Citrusen har blommat sedan före jul. Den har Italientider ;)
Vilken doft det är på kvällen när blommorna precis slår ut. Doftar makalöst gott.



I växthuset är det kallt... men snart så börjas det. Mars-April kan man tjuvstarta med sådder inne, såna som tar tid på sig och när värmen kommer är det bara att sätta igång och fylla växthuset. Det är inte utan att  växtlängtan börjar komma krypande.



Och så måste jag visa resultatet av ananasplanteringen som jag gjorde i somras. Det fungerade!!! Yippie!

Kommentarer
Postat av: maja

Tack för gratulationen, ska klura ut lite bra recept;) Jag SA ju att dom skulle gå åt snabbt! Ja vantarna allså...citrus är en växt jag suktat efter iflera år. Är dom itne svårskötta??

2012-01-13 @ 15:45:09
Postat av: Vida

Vad roligt att de säljer som smör i solsken,men jag har inga problem med att förstå varför... Hoppas du tar tillräckligt betalt för dem :)



Tack också för dina fina ord hos mig, just inlägget om mig själv kändes oerhört egocentrerat men har fått mycket positiv feedback, tack för det.



Kramar från Liv

2012-01-14 @ 14:20:41
URL: http://adventure-life-vida.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0