efter regnet



Gu vad det har regnat. Något alldeles makalöst. Först var det snustorrt i trädgården och när regnet kom sög växterna girigt i sig så mycket de bara mäktade med. Ligusterhäcken har fallit ihop av allt vatten. Jag ska klippa den idag så den orkar resa sig och inte rasar ut i gatan.



Klängväxten till vänster ramlade ner från stupröret i blåsten och regnet. Jag måste hitta på nåt annat sätt att binda upp den. Nu kan sommaren komma tillbaka tycker jag. Wilma tycker det är bra vilket som, hon är nöjd bara det finns gräs att mumsa på.
Fast det är fint och väldigt frodigt nu efter allt vatten, ser mer ut som högsommar än början av juni. Tack för det.

Kommentarer
Postat av: Pysselfarmor

Ja huvvaligen vad det regnat och blåst...och +4 grader i juni. Hade planerat in trädgårdsstök hela helgen - ja det blev inget av med det! Blev så stressad så jag fick ett anfall i mitt hobbyrum - där var det kaos. Undrar varför min samob stökar ner där??!! :-)



Till helgen måste det bli varm för då är det inplanerad MCtur till bl.a. Ockelbo och Wijs trädgårdar. Håll tummarna!

2012-06-03 @ 17:39:38
URL: http://pysselfarmor.bloggplatsen.se/
Postat av: Borzita-57

Vacker trädgård!

Här har det varit klarblå himmel både igår och idag. Men ganska kyligt. I och för sig klagar jag inte på det. Det är ett ypperligt väder att vara ute i för hundarna.



Det är uppdaterat hos mig i bloggen. En AmStaff med problem, fick hjälp av Cindy och mig. :-)



2012-06-03 @ 19:44:59
Postat av: Ingegerd

Vi har också ösregn, i dag med korta uppehåll. Nu är nog växtligheten mättad med vatten. Hoppas det blir blåbär och jordgubbar m m. Kaprifolen har fallit ned så jag ska binda upp den bättre. Vår lilablommande rhododendron har inte öppnat sina knoppar ännu, det är bra tycker jag. Ett par mördarsniglar har jag sett. Er trädgårdsmöbel ser perfekt ut! Precis vad jag önskar mig. Ska genast kolla på Rustas hemsida.

Postat av: Ankii

Något vidare regn har inte vi fått. Slår de sönder o börjer häckar då regnar de rejält:) men växterna blev säkert glada. Den är lite trög i år sommaren, men snart brakar de säkert loss med hetta:)



Kramiz

2012-06-05 @ 20:41:10
URL: http://anki-nilsson.blogspot.com/
Postat av: Raija

Visst var det skönt att få lite vatten eftersom det var så torrt, men det räcker nu. Ogräset är lika lycklig över vattnet och är frodas det för fullt och brer ut sig överallt.

2012-06-06 @ 07:31:57
URL: http://www.nitida.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0