Wilma firar nationaldagen



Tjohoooooo! Jag får springa som jag vill. Nu vet jag var vi är på väg. Bra idé Husse!



Måsbajs är bäst att rulla sig i, helt underbart!



Husse lyfter i mig i båten.



Det är blandade känslor det där med att åka båt... skräckblandad förtjusning liksom, för jag vet ju var vi ska och jag ska få BADA!!!!!! Det bästa ord jag vet, näst efter pannkaka. Men det är konstigt att åka på vatten (det tycker min matte också)



Husse "uppfinnarjocke" har satt en ratt utanför hytten som är kopplad till ratten inne i hytten. För han vill stå i solen och mysa när han kör.



Jag håller koll. Det är mitt jobb det, för jag är hund.



De här konstiga bollarna begriper jag mig inte på ... ingen leker med dem?? Varför ska man då ha bollar?



Matte behöver en puss då och då. Jag vill bara sitta högt då hon sitter intill annars känns det lite läskigt men med Matte är jag trygg.



Nu börjar det lukta bekant! Jo där är badstället minsann.



Dags att lyftas iland.




Husse vet inte att jag kan hoppa i land själv. Jag låter honom tro att jag behöver hans hjälp för han verkar gilla det (säg inget!)



Du går ivägen, Husse! Flytta på dig. Jag ska bada!




Hurra, springtävling!



Livet är allt bra härligt!






Mera bada. Vattnet här är konstigt, salt liksom... man blir törstig av det, mysko.



Vov, vov!!! Kom och kasta nåt som jag kan simma efter. NU era slöfockar!



En människa förbarmade sig.



Är man blöt får man inte komma in i stugan. Det är orättvist :(



Där inne brinner det i spisen och jag får ligga ute och ätas av myggen.




Människorna äter sill och dricker nåt som luktar starkt och läskigt och så skrålar de en sång som jag aldrig hört förut. Du gamla du fria heter den. Jag har aldrig hört nåt så hemskt... blir faktiskt lite orolig för dem.



Jag fick ingenting. Matte hade inget med till mig och sillen fick jag inte äta. Livet är ofta orättvist när man är hund.



Jag får vara inne i furuland när jag torkat. Kanske man borde ringa Simon och Tomas ;)



Nix, inget att äta här heller.



Till dig Liv! Liljekonvaljerna har precis börjat blomma här. Doften är ljuvlig.



Dags att bli inlyft i båten igen.



Hejdå badstället!




Vi tog en annan väg med en massa grund. Jag hjälper till att spana. För spana är mitt jobb, du vet.



Det är jättegrunt... eller så är det en Jesusfågel.



Ja det var inte fel det men nu var det skönt att få åka hem. Man blir trött av att bada och skälla hela tiden.




-Matte, vem ska lyfta ur mig?
- Äh, du kan hoppa ur själv, vänta ska vi dra in båten bara.

Kommentarer
Postat av: Borzita-57

Haha, du har verkligen lyckats fånga Wilmas "tankar" och översatt dem bra. Hon ser verkligen ut som om hon säger som du skriver.



Så jättemysig hund hon verkar vara.

2012-06-08 @ 13:48:51
Postat av: Maria

Verkar som om Vilma hade en trevlig nationaldag! Vad är hon för ras? Tycker mig ana lite border collie i ögonen, kan det stämma?

2012-06-08 @ 19:27:50
URL: http://blandrosorochgarner.blogspot.com
Postat av: Pysselfarmor

:-))

mina smilband har varit uppe vid öronen hela tiden!

Verkligen bra skrivet - du har tolkat Wilma helt perfekt! Hennes miner är precis de orden du skriver.

Ja nu ska jag peppa dig igen - en bok - en barnbok kan du göra av Wilmas berättelser,,,men då får du nog ta bort snapsen :-)

Ha det bäst!

2012-06-08 @ 19:34:17
URL: http://pysselfarmor.bloggplatsen.se/
Postat av: Raija

Underbart...:-)....och Wilma verkar leva livet, som får bada och följa med på upplevelser.

2012-06-08 @ 20:14:21
URL: http://www.nitida.se
Postat av: Ingegerd

Tack Wilma, för en trevlig bildberättelse! Du är så förståndig och gullig! Det var en lyckad dag för er!

Postat av: maja

haha vad bra du skriver. Verkar som ett helt ok hundliv faktiskt=) Freja har också premiärbadat men är just nu hindrad av löp till hennes stora förtret. " vadå jag fick ju förra veckan" ser hon ut att tänka stackaren=)

2012-06-10 @ 17:52:34
URL: http://keeponwalking72.blogspot.com
Postat av: Dorothea

Ja, jag kan bara hålla med de andra^^ :)

2012-06-14 @ 13:58:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0