lycka och sista paret vantar.... kanske



Lycka är tre nya block att rita i! Det behövs inte mer för att jag ska bli lycklig :) . Jag vet inte om det är tragiskt eller bra ;) . Jag behöver inga fantastiska utlandsresor.... inga dyra grejer, bara nåt att rita på. Så är det.
Alla mina gamla ritblock hade jag klottrat fulla, på baksidor och pärm och överallt och nu har jag en massa vitt papper som bara väntar på mina ideér, hurra :D



Sista tiden har jag bara haft rutat papper att rita på. Inte det bästa, passar mest till när man ska göra mönster, typ till korsstygn.
Det här är min senaste fundering, nåt bambiliknande ska det bli om jag får till det. Den ska sys.. tror jag.

Apropå rutat papper. Här kan man ladda ner smårutigt. Ännu bättre när man ska rita upp typ korsstygnsmönster, då får det plats bättre än i ett vanligt kollegieblock. Suveränt med såna gratisgrejer, tycker jag. Picnik är också en bra sån sajt men den ska dessvärre läggas ner... sorgligt. Där kan man redigera sina foton superenkelt, men nu i april stängs sidan ner. Tills dess är alla funktioner, även premiumfunktioner gratis där så om du ska fixa till några av dina bilder, passa på!




Det här (tror jag) blir mina sista vantar på ett tag. Känns knasigt att sticka yllevantar när våren har kommit.
Istället har jag börjat på en kofta, från ett vintagemönster. Det enda är att jag bara har tillräckligt av rött garn så den blir röd mest och mönstrad på framsidan.. men nu när jag har börjat sticka den så vet jag inte.... det hade varit snyggare med grått som basfärg.. Äsch den får ligga till sig ett tag så får jag se hur jag gör, om jag gör färdigt eller repar upp och gör något annat av det röda garnet. Garnet är något mörkare än på bilden.


Kommentarer
Postat av: Maria

Jättefina vantar du stickat! Känner igen det där när man börjat på ett projekt som inte riktigt blir vad man tänkt. Har massor med ofärdigt liggandes i väntan på att inspirationen ska infinna sig igen.

2012-03-29 @ 11:50:43
URL: http://blandrosorochgarner.blogspot.com
Postat av: Raija

Förstår att det känns lite tokigt att sticka yllevantar den här årstiden. Men fina blir de i alla fall.



Ny block kan göra en lycklig. Jag fixade ett fint block med helt vita sidor som inspirationsblock, där jag klistrar in olika saker jag hittar i tidningar, för att ta till när jag inte kommer på vad jag vill göra.



Läcker med en vintagekofta. Snygg röd färg är det på garnet. Ska bli kul att se den färdig sen...:-)

2012-03-29 @ 13:35:14
URL: http://www.nitida.se
Postat av: Ingegerd

Ja, de där 70-tals randiga tröjorna är ju inne nu! Känns så hemtrevliga! Fin röd färg! Jag har ett påbörjat lapptygsfantasi liggande, men känner ingen inspiration för tillfället. Får väl ligga till sig!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0