lotusvantar



Vantarna är äntligen klara. Jag gruvade mig för att göra tummarna för det är så trååååkiiiigt. Igår satt jag på jobbet och stickade färdigt. Mönster till vantarna finns gratis på Ravelry. De heter Lotus mittens. Jag köper aldrig mönster, det är jag för snål för ;) Antingen använder jag gratismönster eller så hittar jag på själv.



Färgkombinationerna jag gjorde var lite udda men jag tycker det funkar rätt bra ändå. Jag har en hel del ullgarner som jag behöver sticka upp (så jag kan köpa mer garn med gott samvete).



Insidan ser ut så här. Jag fick lov att förkorta mönstret något för annars hade vantarna blivit gigantiska, vet inte vad för slags garn man egentligen skulle haft enligt mönstret. Jag stickade mina i tvåtrådigt ylle, ganska tunt garn och använde tvåans stickor. Jag funderar på att göra ett till par och sticka med entrådigt. Jag har entrådigt Isländskt garn.. det kanske skulle passa och så använda ännu mindre stickor- om det finns att få tag i.



Kommentarer
Postat av: Raija

Väldigt snygga vantar och färgkombinationen fungerar bra. Men sticka med så små stickor, vet jag inte om jag skulle ha tålamod till :-).

2012-05-07 @ 07:33:42
URL: http://www.nitida.se
Postat av: Pysselfarmor

Gaaaaaaaahhh! Vilka snygga vantar - så fantastisk färgkombination. Jag stickar ofta mina tvåändsstickade vantar med 2,25 stickor - 2 trådigt ullgarn. Och jag är också snål - köper sällan mönster - finns så himla mycket gratis! Men "stickböcker" köper jag :-)

2012-05-07 @ 21:58:57
URL: http://pysselfarmor.bloggplatsen.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0