längtar efter glitter och Wilma intill

 
Jag har virkat några till nåldynehattar... funderar faktiskt på att använda samma idé till att göra dockhatt till Vita Katt-dockan (som ännu väntar på att jag ska göra färdigt henne). 
 
I helgen har vi - änteligen - börjat med hallrenoveringen. Vi har kommit så långt att vi har rivit ner lister och socklar och köpt MDF-skivor med v-spont. Vi har bytt ytterdörren, från en ful brun sjuttiotalare till en vit fin med spröjsat fönster. Vilken skillnad det blev. Så mycket bättre!
Vi hade tänkt slippa snickrandet själva... tänkte lyxa till det och anlita en snickare. Gick det att få tag i någon - nix, så nu gör vi det själva i alla fall. 
 
Wilma deppar för hon löper och är förpassad till att ligga på golvet. Prinsessan Wilma är MYCKET FÖRNÄRMAD! Jag tycker också att det är trist faktiskt, saknar att klappa på platsen intill mig i soffan och säga - kom då Lillstrumpa så ska vi gullas! 
 
Bilden på växthuset i dimma slängde jag med av bara farten. Här har dimman legat tät i två dagar nu. Nakna träd och grått.. jag börjar längta efter glitter. Längta efter att sätta upp ljusslingorna i trädgården. 
Jag ska köpa en krans och hänga på nya fina dörren! November behöver pyntas. 

Kommentarer
Postat av: Pysselfarmor

litet ledsen ser hon allt ut att vara!
ja dimman låg som i Lützen i söndags när vi var i Tyresta nationalpark, men solen sken och ack så vackert det blev!

2012-11-05 @ 23:45:54
URL: http://pysselfarmor.bloggplatsen.se/
Postat av: Ingegerd

Tänk så vackra vi blir i hyn av denna fuktiga luft! Mycket kontraster nu mellan ute och inne. Ny ytterdörr, grattis till den! Förra gången fick ju Wilma ligga i soffan under löpet?! Kanske hon kan tänka sig att ha ett tikskydd? Matte kan ju sy ett fint!

2012-11-06 @ 15:35:35
URL: http://vitplister.blogg.se/
Postat av: Raija

Kul att ni kommit igång med renoveringen nu. Synd att vi inte fick se bild på nya ytterdörren, men det kanske kommer. Vi bytte också till ny fin vit när vi byggde till och kunde skicka iväg den gamla 60-tals teakdörren till Pingskyrkans loppis, som ville ha den.

Stackars Wilma som löper, för det är tufft att inte få ligga på sin vanliga plats bredvid matte :-).

Jag har en nåldyna som ser ut så där i tyg, som jag köpte för hur många år sen och använder flitigt.

2012-11-06 @ 19:27:50
URL: http://www.nitida.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0